Supraviețuirea afacerilor în timpul pandemiei: resurse pentru businessuri din Europa care vor să rămână în joc

Pandemia globală de coronavirus a fost și continuă să fie subiectul principal peste tot în lume, atât în coloanele de știri generale, cât și în rubricile dedicate businessurilor. Impasul prin care trece mediul de afaceri afectează deopotrivă întreprinderile mici, medii și mari, care luptă acum să își păstreze angajații și clienții, în egală măsură.

Responsabilitatea care le revine acum afaceriștilor este copleșitoare și plină de provocări, iar preocuparea pentru viitorul companiilor e mai evidentă ca oricând. De aceea, am pus cap la cap o listă de resurse pentru businessuri din Europa, resurse menite să aducă claritate și să ofere o direcție pentru adaptarea la noul normal și la schimbările continue care au loc în această perioadă:

Resurse oficiale

Aceste surse de informații sunt oficiale, iar majoritatea oferă acces la agențiile guvernamentale care se confruntă cu provocările din sănătate și business:

  • ONS (Office for National Statistics) - în pagina dedicată subiectului COVID-19, ONS oferă un spectru larg de date și publicații care detaliază cele mai noi informații despre virus.
  • WHO (World Health Organisation) - în secțiunile cu resurse despre Coronavirus, WHO aduce deopotrivă sfaturi privind menținerea stării de sănătate, recomandări de călătorie, înregistrări ale celor mai importante conferințe de presă, dar și o secțiune cu mituri infirmate.
  • Comisia Europeană coordonează un răspuns comun pentru pandemie - de la acțiuni pentru susținerea sectoarelor publice de sănătate, la ținerea sub control a impactului socio-economic pe care îl are răspândirea virusului asupra țărilor din Uniunea Europeană.
  • Centrul de Prevenție și Control (ECDC) luptă împotriva răspândirii bolilor infecțioase, susținând, totodată, companiile din Uniunea Europeană.

Resurse destinate afacerilor mici și mijlocii

Aceste resurse oferă informații despre felul în care pandemia afectează în mod direct afacerile mici și mijlocii, dar și sfaturi privind adaptarea la schimbările continue din această perioadă și reducerea efectelor negative asupra mediului de business:

Resurse de business pentru mediul digital

Câteva companii private din Europa au decis ca, în această perioadă, să inoveze pentru întreaga industrie de business și să sprijine producătorii, dar și furnizorii de produse și servicii:

Citeste si:
Mii de evrei romani supravietuitori ai Holocaustului, compensati
Berlinul va acorda...
  • Upswing COVID-19 Trends este un instrument integrat cu Google Trends, care arată cum a evoluat comportamentul consumatorilor din online pentru 25 de industrii relevante și le traduce în date relevante care pot oferi noi direcții de dezvoltare, de achiziții și de promovare pentru businessuri.
  • SimilarWeb oferă o resursă utilă pentru businessuri în perioada pandemiei, un hub de date și informații privind evoluția căutărilor efectuate de utilizatori pe motoarele de căutare de la declanșarea crizei, până în prezent.
  • Salesforce Cares oferă, timp de 90 de zile, soluții gratuite pentru a ajuta companiile europene mici, mari și mijlocii să tranziționeze această perioadă cu bine. De la sesiuni live, webinarii și sfaturi de la experți, la suport tehnic pentru clienții noi, companiile vor găsi aici sprijin pentru a traversa recesiunea.

Alte resurse, inițiative și informații

În ciuda competitivității crescute, comunitatea de business este una din care susținerea și sprijinul reciproc nu lipsesc. Iată alte câteva resurse importante, pe care companiile și instituțiile le-au pus la dispoziție pentru a facilita această tranziție și pentru a ajuta businessurile să supraviețuiască pandemiei:

  • SmallBusiness s-a gândit la posibilele tentative de scam din această perioadă, așa că a dezvoltat un ghid pentru evitarea acestora de către companiile vulnerabile din punct de vedere financiar.
  • Comisia Europeană împărtășește rețele, facilități și resurse financiare pentru businessurile mici din Uniunea Europeană.
  • Startups oferă sfaturi și recomandări pentru obținerea ajutorului financiar de către companii, dar și direcții de pivotare a strategiilor și ponturi pentru eficiență în contextul telemuncii.

Incertitudinea a acaparat, în această perioadă, mediul de business. Datele în timp real și informația sunt, însă, cea mai importantă resursă de care dispune mediul de afaceri. Cu ajutorul acestora, companiile au posibilitatea de a genera strategii noi și de a lua decizii de business care să le asigure supraviețuirea în contextul actual.

Sursa foto: Unsplash


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Companii »



Citește și
China spune că virusul gripal porcin G4 nu este nou și că nu infectează oamenii
Setari Cookie-uri