După ce Inditex, cel mai mare retailer de fashion din lume, a anunțat că renunță la aproximativ 1.200 de magazine fizice până la finalul anului din cauza impactului pandemiei de coronavirus, H&M, al doilea jucător la nivel mondial, raportează de asemenea un declin al vânzărilor, de 50% în perioada martie-mai, scrie retail.ro.

H&M a raportat o scădere de 50% a vânzărilor în perioada martie - mai față de perioada similară a anului trecut. Vânzările de îmbrăcăminte și încălțăminte din cel de-al doilea trimestru au ajuns astfel la 28,7 miliarde de coronane suedeze (3,1 miliarde dolari).

În ciuda declinului abrupt față de anul trecut, de -50%, vânzările H&M în această perioadă au fost ușor peste estimările analiștilor, care anticipau că vor ajunge la 27,7 miliarde coroane suedeze, scrie Business of Fashion.

Peste 900 de magazine H&M rămân în continuare închise

H&M, care a început să-și redeschidă treptat magazinele din întreaga lume la sfârșitul lunii aprilie, după ce 80% dintre ele au fost închise de pandemia de coronavirus, a mai spus că vânzările în primele 13 zile ale lunii iunie au scăzut cu 20%.

"Ritmul de revenire al vânzărilor diferă în funcție de piețele unde activăm", au declarat reprezentanții grupului suedez. În continuare 18% din cele 5.058 de magazine pe care H&M le deține la nivel global rămân închise.

Retail jobs

H&M, focus pe online

Dar deși vânzările din locațiile fizice au continuat să scadă în comparație cu anul anterior, vânzările online ale H&M au crescut cu 36%, de unde și mișcarea strategică a retailerului de a extinde operațiunile online ale brandurilor din portofoliul său în mai multe piețe, inclusiv în România. Este vorba despre brandurile COS, Weekday, Monki, &Other Stories și Arket, COS fiind disponibil din 2016 în România, dar doar în retailul fizic.

H&M a luat decizia de a lansa, în luna mai, operațiunile online ale brandurilor pe mai multe piețe: Estonia, Letonia, Lituania, Luxembourg, Croația, Grecia, Bulgaria, Cipru și România.

Tot pe online mizează și principalul său competitor, Inditex, proprietarul Zara, Bershka, Stradivarius și al altor branduri fast fashion. Inditex a anunțat investiții masive, de până la 3 miliarde de dolari, în comerțul online. Planul grupului de fashion spaniol este ca peste 25% din totalul vânzărilor să provină din zona de eCommerce până în 2022. La finalul anului 2019, vânzările online ale Inditex reprezentau 14% din total.

Citeste si:
Carrefour încheie anul 2021 cu 43 de hipermarketuri deschise în...
Carrefour deschide un nou...
Sursa foto: Shutterstock
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri