Pandemia de COVID-19 a lovit puternic numeroase industrii, stârnind îngrijorare în rândul a milioane de antreprenori la nivel global, care sunt puși la grea încercare în lupta lor de a își face business-ul sustenabil. Cristian Rusu, fondator și CEO Casa Rusu, unul dintre cei mai mari producători și retaileri de mobilă de pe piața locală, povestește despre schimbările pe care a fost nevoit să le ia în această perioadă la nivelul companiei, dar și oportunitățile pe care le-a identificat pentru a accelera expansiunea la nivel internațional.

CEO-ul Casa Rusu povestește că restricțiile luate de autorități, pe care le descrie ca fiind ”niște măsuri normale”, i-au închis locațiile pentru două luni, însă în ceea ce privește producția, aceasta a fost întreruptă pentru o perioadă mai mică de timp.

”Ne-a ajutat modul de organizare a companiei. Retailul a fost doar o mică parte din business-ul total, producția a funcționat în continuare bine, nu a fost închisă pe toată perioada aceea. Foarte mulți clienți au rămas deschiși către colaborare”, precizează Cristian Rusu în cadrul conferinței de lansare a competiției EY Entrepreneur Of The Year.

Compania a investit în partea de online, despre care Rusu spune că este mai greu de administrat în cazul unui jucător din industria mobilei, marea provocare fiind partea de servicii ce constă în transport, montaj, etc.

”România nu este încă la nivelul altor țări, unde transportatorii pe care îi folosește toată lumea să aibă capacitatea de a transporta în siguranță tipul acesta de produse. Noi am investit într-o flotă proprie de 50 de mașini care au cărat 80% din comenzile online”, precizează Rusu.

Citește și Amancio Ortega, fondatorul imperiului de textile Inditex, a devenit un magnat al imobiliarelor

CEO Casa Rusu vede potențialul online-ului însă mărturisește că pentru business-ul pe care îl reprezintă offline-ul va fi mai important pentru mulți ani de acum înainte

”Românul, dacă vorbim strict despre piața românească, preferă să aibă posibilitatea de a vizualiza produsele în offline. Sunt produse pe care un client dorește să le aprofundeze înainte de a le cumpăra”, explică Rusu.

Extinderea rețelei din România și pasul către alte 3 țări

Planurile companiei stabilite înainte de pandemie, când fondul de investiții Greenbridge cu acționariat suedez a preluat 75% din acțiunile grupului, constă în extinderea pe 3 noi piețe în următorii 3 ani, respectiv Ungaria, Cehia și Slovacia.

Citește și despre Magazinele deschise de marii retaileri în prima jumătate a anului 2020. Profi conduce detașat clasamentul

CEO-ul companiei consideră că extinderea ar putea fi accelerată de către creșterea interesului vizavi de zona de e-commerce a retailerilor din alte industrii, lucru ce i-ar permite un acces mai facil la locațiile offline.

”Mediul online a prins într-adevăr aripi în această perioadă. Schimbă foarte multe decizii de dezvoltare în ceea ce privește partea de offline a companiilor care pot activa și oferi mult mai ușor servicii și produse în mediul online decât industria noastră. Simt acest lucru și din partea proprietarilor de centre comerciale care cred că în următoarea perioadă se vor confrunta cu o scădere a cererilor pentru mediul offline, iar acest lucru ne deschide nouă ușa mult mai rapid decât am fi crezut pentru a implementa noii spații atât în România, cât și în afara tării. Noi credem în offline, suntem o industrie care din punctul meu de vedere mulți ani de acum încolo va avea ca principal motor această zonă și asta ne poate ajuta în a îndeplini mult mai rapid obiectivele pe care ni le-am propus în următorii 3 ani”, explică Rusu.

Conform datelor prezentate pe platforma Confidas.ro, Grupul Rus-Savitar - Casa Rusu este deținut în procent de 75% de către fondul Greenbridge, în timp ce fondatorul și CEO-ul Cristian Rusu deține restul de 25%.

Sursa foto: patpitchaya / Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri