Izolarea determinată de pandemia de coronavirus a condus la adoptarea accelerată a serviciilor online și la un consum ridicat de conținut digital, inclusiv în rândul copiilor.

Aceștia petrec în prezent mai mult timp online decât oricând – pentru a învăța, a se juca sau pentru a-și face prieteni. Acest fapt este determinat și de schimbarea mentalității părinților în privința utilizării tehnologiei și a internetului. Potrivit rezultatelor celui mai recent sondaj* realizat de ISRA Center pentru Telekom Romania, 75% dintre părinți consideră internetul o componentă importantă și foarte importantă pentru dezvoltarea copiilor.

Permisiunea părinților în a accesa internetul nu înseamnă și controlul activității pe care copiii o desfășoară online. 47% dintre părinți consideră că internetul este utilizat în scopuri educaționale de către copii, în timp ce doar 27% dintre copii afirmă că utilizează internetul pentru școală online și teme. În realitate, internetul a devenit noul loc de joacă, 29% dintre copii îl utilizează pentru a se relaxa sau pentru distracție, comparativ cu 6%, procentul părinților care cred acest lucru.

Dar internetul este plin de pericole - de la cyberbullying, la prădători online, conținut neadecvat și multe altele, de care, din păcate, părinții sunt mult mai puțin conștienți, în comparație cu pericolele „din lumea reală”. Spre deosebire de acestea, pericolele online sunt adesea ascunse și invizibile.

Pentru a-i ajuta pe părinți să conștientizeze riscurile la care sunt expuși copiii, Telekom Romania a adus pericolele online în lumea reală, prin crearea „Parcului online”. Acesta reprezintă un experiment social unic, prin care părinții sunt puși față în față cu amenințarea viscerală a pericolelor online.

Fiecare „atracție” din parc reprezintă o adevărată amenințare online:
- Standul Baloane de chat - prezintă părinților acronime pe care copiii le folosesc în chat-urile online;
- Oglinda magică - demonstrează efectele dureroase ale cyberbullying-ului, prin utilizarea de comentarii preluate din conversațiile online reale dintre copii;
- Cabina Foto - arată pericolele prădătorilor online care se ascund în sălile de chat, pe rețelele de socializare și în jocuri;
- Jucăriile XXX - transmite mesajul despre expunerea la conținut neadecvat care afectează copiii.

Niciun copil nu a fost afectat emoțional sau fizic în timpul experimentului social. Aceștia s-au distrat, în timp ce impactul emoțional asupra părinților a fost copleșitor. A fost ca un duș rece, un apel de trezire pentru ca părinții să devină mai atenți la consumul digital al copiilor lor și la amenințările asociate.

„Credem că unele situații nu există doar pentru că nu ni se întâmplă nouă. Suntem conștienți cu adevărat de pericole și de repercursiuni doar atunci când ne confruntăm cu acestea. Prin experimentul social pe care l-am realizat am dorit să tragem un semnal de alarmă părinților, care trebuie să fie mult mai informați despre activitatea pe care copiii lor o desfășoară pe internet și să dețină instrumentele necesare pentru a-i proteja de pericolele invizibile, care au consecințe uneori dramatice în viața reală. Am recreat amenințările online, făcându-le tangibile și vizibile în lumea reală, astfel încât părinții să poată vedea cu ce s-ar putea confrunta copiii lor online și cum ar reacționa cu adevărat în astfel de situații de cyberbullying, prădători digitali sau conținut neadecvat. Reacțiile autentice ale părinților te cutremură cu adevărat”, a declarat Andreas Elsner, Director Executiv Comercial, Segment Rezidențial, Telekom Romania.

Pentru a face online-ul o lume mai sigură pentru copii și pentru a ajuta părinții să își protejeze copiii și să fie mai conștienți de ceea ce fac online, Telekom Romania a reintrodus aplicația Kaspersky Safe Kids Premium în ofertele sale. Astfel, până în data de 18 octombrie 2020, toți clienții de servicii mobile, existenți sau noi, de cartele preplătite sau abonamente, vor putea beneficia de trei luni acces gratuit în aplicația Kaspersky Safe Kids Premium după activare. La expirarea celor trei luni, clienții vor plăti doar 1 euro (5 lei)/lună, TVA inclus, sau 1 euro credit în cazul serviciilor preplătite.
Pentru activarea serviciului trebuie trimis un SMS gratuit la 1333 cu textul „copil”.

Mai multe detalii despre campania Telekom Romania și aplicația Kaspersky Safe Kids Premium sunt disponibile aici.

*Sondajul de opinie Kids security a fost realizat de ISRA Center pentru Telekom Romania, în perioada 17-27 august 2020, pe un eșantion național reprezentativ de 1.000 de respondenți, dintre care 200 de copii cu vârste cuprinse între 10 și 17 ani. Culegerea datelor s-a realizat telefonic și online.

***

Despre Telekom Romania
Telekom Romania este un brand dinamic, care oferă servicii de telecomunicaţii fixe şi mobile complete, inovatoare, personalizate pentru o comunitate vastă de clienți.

Soluțiile noastre deschid o lume infinită de oportunități de a împărtăși cele mai frumoase și emoționante experiențe cu familia, prietenii, colegii și cu cei din jurul nostru. Misiunea noastră este să îmbogățim viețile oamenilor, oferindu-le acestora servicii integrate fixe și mobile, tehnologii de ultimă generație 4G, fibră optică, precum și Internet TV, care aduce utilizatorilor o nouă experiență de divertisment, cu acces la conținut exclusiv și de calitate, pe toate ecranele, și funcționalități interactive avansate. Telekom Romania este partenerul de încredere al companiilor, pentru care oferim soluții complete de comunicații și IT&C. Rețeaua noastră conectează oameni, mașini și conținut, pentru un viitor mai bun, mai sigur și mai simplu.

Telekom Romania este prezentă pe piața românească din 2014, după rebranding-ul comun al Romtelecom și COSMOTE România.
Telekom aparţine Deutsche Telekom, una dintre companiile lider global de telecomunicații integrate.
***
Vă aşteptăm sa ne urmăriƫi LIVE, marƫi, 15 septembrie 2020 in cadrul celei de-a 24 a ediţii a conferinţei Ziua Comunicaţiilor, înregistrare gratuită aici https://ziuacomunicatiilor.ro/inregistrare/

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri