Pentru că astăzi timpul este o resursă esențială, cu toții ne dorim să facem cumpărăturile repede și să stăm cât mai puțin la casele de marcat. În teorie, casele de self-scan fac fix acest lucru: permit scanarea mai rapidă a produselor, ceea ce înseamnă un timp de așteptare mai mic. În practică, lucrurile nu stau întotdeauna așa.

După modelul supermarketurilor din străinătate, din ce în ce mai mulți retaileri apelează la casele self scan pentru a le oferi o experiență cât mai plăcută și rapidă clienților.

Potrivit acestora, clienții par să aprecieze casele de auto scanare. Tocmai din acest motiv, Cora România a decis să deschidă până la finalul anului 100 de case de self-scan în toate hypermarketurile din țară.

În același timp, reprezentanții Kaufland România susțin că au primit un feedback pozitiv pentru acest tip de case self-scan de la consumatorii din centrele urbane. În acest moment, proiectul este implementat în 95 de magazine sub diverse variante (magazine cu 4, 6 sau 8 case express).

Avantajele și dezavantajele caselor cu auto-scanare

Casele cu auto-scanare sunt soluția potrivită mai ales pentru cei care vin doar pentru cumpărături de rutină deoarece pot scana un număr mic de produse, ceea ce reduce mult din timpul așteptat la coadă kilometrică pentru o sticlă de suc sau un bax de bere. Casele tradiționale rămân însă o soluție pentru cei care vin pentru cumpărături mai mari, precum cele săptămânale, unde au nevoie de asistența unui casier.

Pe lângă rapiditate, mai există un alt avantaj al caselor de self-scan: sunt organizate într-un spațiu aerisit, care permite păstrarea distanței între clienți, mai ales în contexul în care suntem într-o pandemie globală.

În plus, clienții nu mai trebuie să cântărească în magazin legumele, fructele și alte produse. O pot face cu ajutorul cântarului integrat în scanerul caselor self-scan.

Deși self-scan pare a fi noua generație a caselor de macat, există totuși un dezavantaj în utilizarea sistemului: nu orice fel de produse pot fi scanate, cum ar fi cele cu greutăți prea mari precum baxurile de apă.

De asemenea, nu orice client știe să le folosească sistemul de self-scanning, fiind nevoie de un angajat care să scaneze produsele, ceea ce, în final, este exact același lucru cu o casă de marcat tradițională.

Vor înlocui casele de self-scan casierele?

Odată cu dezvoltarea caselor self-scan, vor renunța companiile la angajați? Reprezentanții Cora România susțin că, odată ce vor fi funcționale casele de self-scan în supermarketuri, nu se pune problema ca acesta să înlocuiască casele tradiționale.

Astfel, clienții pot alege dacă își fac singuri scanarea produselor sau dacă merg la o casă tradițională. Reprezentanții Cora România spun că scopul caselor de self-scan este de a oferi clienților supermarketului mai multe opțiuni, și nicidecum de a le limita.

„Este o evoluție logică a serviciilor, generată de schimbarea comportamentului clienților și de evoluția tehnologică”, spune Cătălin Ismană, director hipermarket Cora și coordonatorul proiectului de implementare self check-out.

Profi nu crede în viitorul caselor de self-scan

Deși pentru mulți retaileri din România casele de self-scan reprezintă viitorul, reprezentanții Profi au o altă viziune. Compania nu are prea curând în plan deschiderea acestui sistem.

Întrebat de wall-street.ro dacă retailerul va implementa casele de self-scan, Pawel Musial, directorul general al rețelei Profi, a spus că nu crede în viitorul acestui sistem. Principalul motiv ar fi faptul că oamenii se frustrează foarte repede și se enervează la fel de repede atunci când nu știu să le folosească.

„Profi lucrează pentru a implementa soluții mult mai moderne decât serviciul de self-scan. În următorii doi ani ne propunem să lansăm o soluție prin care clienții nu vor mai fi nevoiți să stea la coadă sau să folosească singuri casele de marcat, ci vor veni în magazine, vor lua produsele și vor pleca spre locuințele lor”, a spus Pawel Musial, directorul general al rețelei de magazine Profi.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Raluca Nicolae
 Raluca a studiat Jurnalism la Universitatea Hyperion din București și a urmat un master în Comunicare mediatică și publicitate, în cadrul aceleiași instituții. Ea și-a început activitatea în presă în 2019, în departamentul economic al grupului Mediafax. În perioada 2019-2020, Raluca a acoperit domeniile start-up și fintech în cadrul Adevărul Financiar , publicație care face parte din grupul Adevărul . S-a alăturat echipei...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri