De curând, Asociația Pro Consumatori (APC) acuza retailerul Kaufland că vinde același produs „Arpacaș din grâu” sub două mărci diferite (Boromir - marca producătorului, Vreau din România - marca proprie Kaufland), dar la preț diferit, fără a se oferi vreo justificare în acest sens. Ca răspuns la acuzația adusă, Kaufland România anunță că respectă întru totul legislația și nu este vorba de nicio încălcare, ci de costuri de producție diferite, ca urmare a volumelor de producție diferite ale celor două mărci.

Potrivit reprezentanților Kaufland, arpacașul marca proprie "Vreau din România" este produs în fabrica Boromir pentru Kaufland România.

În ceea ce privește diferența de preț, reprezentanților Kaufland spun că arpacașul "Vreau din România", marcă proprie Kaufland, care are prețul mai mic, reflectă strategia specifică mărcilor proprii de a oferi calitate la prețuri foarte accesibile, ceea ce vine în avantajul clienților.

„Calculația de preț pentru produsele marcă proprie este diferită de cea a brandurilor. Aceasta pornește de la costul materiilor prime și ține cont de volumele mari produse, marca proprie având un volum semnificativ mai mare în acest caz, ceea ce determină prețuri finale mai mici în fabrici și la raft. Ca urmare, calitatea produselor de marcă proprie devine din ce în ce mai ridicată, uneori reușind să fie foarte apropiată de calitatea produselor de brand”, spun reprezentanții Kaufland.

Ce spune Asociația Pro Consumatori

APC este de păere că retailerul comercializează același produs „Arpacaș din grâu” care aparține aceluiași producător – SC Boromir Ind SRL Rm. Vâlcea, sub două mărci diferite (Boromir - marca producătorului, Vreau din România - marca hipermarket-ului Kaufland), având aceeași declarație nutrițională, acelasi material de ambalare (polipropilenă de 05), aceeași cantitate (1kg), dar la preț diferit, fără a se oferi vreo justificare în acest sens, este de natură a induce consumatorii în eroare, aceștia crezând că au de-a face cu două produse diferite din punct de vedere calitativ.

Potrivit Asociației, comerciantul Kaufland vinde același produs - Arpacaș din grâu sub brandul Boromir la 2,99 lei per kg , respectiv sub brandul Vreau din România la 2,09 lei per kg.

„Crearea falsei impresii consumatorului cu putere de cumpărare scăzută că a realizat o economie importantă prin achiziția efectuată, respectiv consumatorului cu putere de cumpărare ridicată că a cumpărat un produs cu o calitate ridicată, deși în realitate nu este vorba de așa ceva, sub ambele mărci se vinde același produs, este de natură a induce în eroare consumatorul și îl poate determina, în viitor, să revină, în speranța unor reduceri la fel de consistente sau a unor cumpărături de calitate”, spunea conf. univ. dr. Costel Stanciu, președinte APC.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Raluca Nicolae
 Raluca a studiat Jurnalism la Universitatea Hyperion din București și a urmat un master în Comunicare mediatică și publicitate, în cadrul aceleiași instituții. Ea și-a început activitatea în presă în 2019, în departamentul economic al grupului Mediafax. În perioada 2019-2020, Raluca a acoperit domeniile start-up și fintech în cadrul Adevărul Financiar , publicație care face parte din grupul Adevărul . S-a alăturat echipei...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri