Cu plete în vreme de pandemie. Cât de bine le-a mers saloanelor de înfrumusețare în 2020

Odată cu instaurarea stării de urgență, toate companiile au fost nevoite să își închidă sau să își reducă la minimum activitatea, inclusiv saloanele de înfrumusețare (sau frizeriile). Acestea par a fi afectate inclusiv în prezent, când munca de acasă devine, din nou, o obișnuință, iar tunsul sau manichiura mai pot aștepta. Cu toate acestea, unele saloane au rezistat bine în fața pandemiei, anunțând chiar deschiderea unor noi locații.

Este și cazul saloanelor El Studio Style, care numără, în prezent, zece locații, la care s-a adăugat încă unul, cu lansare în 11 noiembrie.

Pandemia a oferit o lecție aspră antreprenorilor din România, subliniind încă o dată valoarea rezervelor operaționale, a capacității rapide de adaptare, a analizei lucide a contextului de piață și a nevoii de a crește, nu doar când piața oferă acest lucru, ci și atunci când curentul din piață este contra creșterii”, a răspuns Cristian Cosat, manager El Studio Style, pentru wall-street.ro.

Cu un buget de aproximativ 90.000 de euro pentru cel mai nou salon și cu estimări ale cifrei de afaceri de până la 2,5 milioane de euro, managerul El Studio Style susține că în perioada 15-30 mai 2020, intervalul imediat următor ridicării stării de urgență, au înregistrat o ”creștere accentuată” a solicitărilor românilor în saloane.

Citeste si:
Saloanele de înfrumusețare s-au deschis. În ce condiții ne putem tunde
Stare de alertă | Saloanele...

”În perioada 15-30 mai, am observat o creștere accentuată a cererilor pentru serviciile noastre, fiind practic o acumulare de cerere după două luni de lockdown. De obicei, în astfel de momente aglomerate, suplimentăm numărul persoanelor pentru fiecare tură și folosim personal de back-up”, a mai spus acesta.

În acest sens, Cristian Cosat a precizat că față de anul 2019, când în jur de 60.000 de români le-au călcat pragul, în 2020, scăderea este estimată la aproximativ 12%. În plus, au înregistrat și o diminuare a frecvenței serviciilor uzuale solicitate de până la 15%.

Citeste si:
Care sunt județele cu cele mai multe noi cazuri de COVID-19
Care sunt județele cu cele...

Cu plete în vreme de pandemie

Lockdown-ul a forțat toate companiile să găsească soluții pentru rezistarea pe piață. Numitorii comuni au fost reducerea tuturor cheltuielilor neesențiale, dar și apelarea la măsura șomajului tehnic.

”Atuu-urile noastre ca și companie au fost valorificate în contextul crizei medicale și financiare actuale și anume: experiența de peste 15 ani, structura organizată, dar și cashflow-ul disciplinat”, a adăugat Cosat.

Tot el este cel care a precizat că ”în contextul pandemic, piața industriei de înfrumusețare suferă și va continua cu o transformare radicală ajungând în punctul de normalizare forțată a tot ceea ce reprezintă norme, reguli, concurență corectă, fiscalitate sau intrarea în legalitate, pe care foarte mulți jucători din această zonă nu o practică în acest moment”

Citeste si:
STUDIU: Masca de protecție încetinește răspândirea coronavirusului
STUDIU: Masca de protecție...

Prin urmare, Cosat face referire la munca la negru, la saloanele mici, de cartier sau de comună, unde legile sunt respectate opțional.

”O altă problemă care ar putea fi menționată aici este lipsa reglementărilor legale potrivite, care mențin această piață preponderent într-o zonă gri sau neagră”, a mai spus Cosat, amintind că din totalitatea entităților juridice care au codul CAEN 9602, în prezent, doar 2% platesc TVA.

Reguli de protecție în saloane

Așa cum toate activitățile au trebuit adaptate la noile norme de protecție și cei de la El Studio au implementat o serie de măsuri în concordanță cu contextul actual.

”Unele măsuri erau valabile pentru angajații saloanelor și anterior pandemiei, însă frecvența cu care erau aplicate era mai redusă”, a completat Cosat.

Noile reguli din saloane sunt:

  • sala de așteptare este închisă, programările se fac telefonic și clienții așteaptă în fața salonului până vor fi preluați de către recepționer,
  • purtarea măștilor de protecție este obligatorie în cadrul salonului,
  • verificarea temperaturii la sosirea în salon,
  • dezinfectarea și spălarea mâinilor la intrarea în salon,
  • dezinfectarea suprafețelor de lucru după fiecare client,
  • mărirea timpilor de lucru cu 10-15 minute / programare, astfel încât procesul de dezinfectare să aibă loc, iar aglomerația în salon să fie evitată.

Primul salon El Studio Style a apărut în 2005, în zona Floreasca. În prezent, saloanele El Studio sunt în număr de 11, cel mai recent fiind inaugurat pe 11 noiembrie 2020, aflat pe Calea Crângași, numărul 11. Echipa El Studio numără 200 de angajați, estimând o cifră de afaceri de 2,5 milioane de euro pentru 2020.

Sursa foto: El Studio

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Companii »



Setari Cookie-uri