Ce a însemnat pandemia de COVID-19 pentru mall-urile din România

Deși magazinele au fost închise în perioada stării de urgență, vânzările retailerilor de produse nealimentare și-au revenit la nivelul de dinainte de criza COVID-19, potrivit unui raport publicat de Colliers International.

Deși magazinele au fost închise în perioada stării de urgență, vânzările retailerilor de produse nealimentare și-au revenit la nivelul de dinainte de criza COVID-19, potrivit unui raport publicat de Colliers International.

Anul 2020 a fost cel mai dificil pentru retailul românesc de la recesiunea din 2009-2010 încoace, cu centre comerciale complet închise în primăvară timp de două luni, dar impactul general rămâne inegal.

Retailerii care aveau deja magazine online au fost câștigători, având în vedere că vânzările online au crescut cu aproximativ 30% în primele 9 luni ale acestui an, ceea ce a contribuit la revenirea vânzărilor globale la nivelurile anterioare Covid-19. În același timp, sectorul non-alimentar a înregistrat creșteri de 4%.

Comerțul electronic a crescut de când cu pandemia

Cu o piață a muncii într-o formă destul de bună - creștere modestă a șomajului, creșterea salariilor rămâne pozitivă, deși mai lentă decât înainte de criză -, industria retailului din România a început să-și revină și a înregistrat chiar o tendință pozitivă. În prezent, consumul este deja peste nivelul maxim înregistrat înaintea crizei, deși într-o structură diferită. Cheltuielile au migrat de la unele categorii, cum ar fi îmbrăcămintea, la altele, precum articolele de uz casnic și articole sportive. Alte cinci țări din regiune - Estonia, Lituania, Polonia, Serbia și Slovacia-, au reușit aceeași performanță,adică depășirea nivelurilor lor de vânzări ante-Covid.

Citeste si:
Produsele marca proprie a magazinelor, alegerea pe timp de criza a...
Produsele marca proprie a...

Consultanții Colliers observă o creștere bruscă a activității consumatorilor în segmentul comerțului electronic, care a devenit un element fundamental al transformării continue a retailului, alături de dezvoltarea tehnologiei și schimbările în comportamentul consumatorilor.

De asemenea, s-a înregistrat o creștere semnificativă a numărului de persoane cu vârsta de peste 55 de ani care trec acum de la cumpărături în magazinele fizice la magazinele online.

Oamenii nu mai merg la fel de mult în mall

Totuși, în mall-uri traficul este semnificativ sub nivelul de anul trecut, dar valoarea medie a bonului de cumpărături pentru cei care intră în mall-uri a crescut. Mai exact, există o scădere cu 40% a vizitelor lunare la centrele comerciale în prima jumătate a lui 2020, față de anul trecut.

În general, pandemia Covid-19 a influențat atât funcționarea, cât și dezvoltarea piețelor imobiliare de retail la nivel mondial. Restricțiile guvernamentale impuse funcționării magazinelor, punctelor de servicii, gastronomiei, divertismentului și agrementului au condus la o creștere dinamică a vânzărilor de comerț electronic și la schimbări în comportamentul consumatorilor. Toate acestea au dus la o scădere cu 20-45% (în funcție de țară) a traficului în centrele comerciale, comparativ cu datele de la mijlocul anului 2019.

Citeste si:
ParkLake: Adaptarea rapidă rămâne lecția învățată de mall-uri în...
ParkLake: Adaptarea rapidă a...

A existat în schimb o creștere a numărului de formate mici de centre comerciale și parcuri de retail, considerate atât de către dezvoltatori, cât și de către chiriași, drept investiții profitabile, iar de către consumatori ca fiind locuri apropiate și sigure pentru cumpărături.


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Companii »



Setari Cookie-uri