Restaurantele pentru românii cu bani au pierdut și 80% în pandemie

Anul 2020 a fost un an atipic pentru întreaga lume. Consecințele pandemiei vor data pentru încă o bună perioadă de timp. De la viețile celor mai simpli oameni până la cele ale celor mai înstăriți, coronavirusul a avut grijă să nu uite pe nimeni. A fost ca un Moș Crăciun al timpurilor moderne, doar că nu a adus cadouri frumoase, ci a împărțit sărăcie și lipsă de oxigen. Una dintre cele mai lipsite de oxigen industrii a fost HoReCa, pentru care autoritățile încă mai caută soluții de revenire. Cristian Preotu, om de afaceri român, proprietarul grupului Le Manoir, a declarat că, dintre business-urile sale, cele mai afectate au fost restaurantele, cu pierderi de până la 80%.

”2020 a fost un an atipic pentru toată lumea. Din cauza restricțiilor, magazinele din mall au fost închise pe o perioadă de trei luni, iar, ulterior, după redeschidere, au continuat să aibă rezultate slabe, deoarece traficul a scăzut masiv. Restaurantele pe care le deținem au fost, însă, cele mai afectate de pandemie, întrucât am înregistrat o scădere de 80% a cifrei de afaceri”, a declarat Cristian Preotu, pentru wall-street.ro.

Acesta menționează că a fost nevoit să închidă pentru totdeauna unul din localurile sale din cauza restricțiilor impuse de pandemie, făcând referire la localul SushiRoom.

În afară de restaurantele propriu-zise, Preotu mai spune și că industriile conexe au avut de suferit, cum ar distribuția de vinuri către acestea. Odată închise, restaurantele nu au mai putut comanda cantități la fel de mari, poate chiar deloc.

Citeste si:
Bistro Ateneu si Le Bistrot Francais fuzioneaza
Bistro Ateneu si Le Bistrot...

În acest context pandemic, Preotu a ales să se îndrepte spre dezvoltarea celorlalte linii de business.

”Ne-am implicat foarte mult în dezvoltarea magazinelor stradale Comtesse du Barry, unde am lărgit semnificativ portofoliul de produse proaspete și maturate, de băcănie. Astfel, clienții noștri s-au bucurat de cărnuri, stridii, brânzeturi pe care le-ar fi servit, în alte condiții, în restaurantul Relais & Châteaux Le Bistrot Francais, de exemplu”, a explicat acesta.

În plus, antreprenorul admite că cel mai pozitiv aspect al acestei perioade a fost grăbirea digitalizării, motiv pentru care a investit în dezvoltarea site-ului grupului.

Citeste si:
Le Manoir intra pe piata distributiei de vinuri
Le Manoir intra pe piata...

”Am insistat și noi în zona de digitalizare, ceea ce a făcut ca site-ul lemanoir.ro să se transforme dintr-o extensie a magazinelor într-un business în sine, independent și funcțional, cu comenzi în întreaga țară și, uneori, internațional. Aceste modificări de strategie s-au dovedit a fi un pariu reușit, compensând pentru celelalte zone, unde am avut pierderi”, a completat acesta.

Cum a funcționat grupul Le Manoir în pandemie

Pandemia a obligat la reorganizare, la gândirea unor noi linii de business sau la împletirea celor actuale, pentru a reuși menținerea pe linia de plutire. Cum au mers afacerile lui Preotu?

”Magazinele de gastronomie și vinuri Comtesse du Barry din cartierul Primăverii și din zona Ateneului Român au funcționat foarte bine, depășindu-și cifrele de afaceri cu până la 25%. Pe partea de retail, am deschis recent un nou magazin, specializat în whisky și băuturi spirtoase, de la producători exclusiviști, cu sticle rare și ediții limitate. Acesta este amplasat tot stradal, lângă cocktail barul The Owl, parte a grupului nostru, și vor funcționa împreună în conceptul Cocktail Bar & Whisky Shop. Odată ce HoReCa își va relua activitatea, oaspeții vor putea degusta diverse sortimente de gin, whisky, vodkă și vor primi recomandări din partea specialiștilor noștri în mixologie”, descrie acesta.

Citeste si:
BREAKING: De luni se redeschid restaurantele
BREAKING: De luni se...

Antreprenorul mai spune și că magazinul Petit Bateau, din Calea Dorobanților a funcționat și el destul de bine, realizând o creștere de 20% din cifra de afaceri a anului 2019, acesta punând creșterea pe faptul că magazinul nu s-a aflat într-un centru comercial de tip mall.

15.000 de euro pentru reguli de protecție în grupul Le Manoir

Așa cum fiecare om, nu doar unitate comercială, a fost nevoit să își creeze un set de reguli de conduită în vreme pandemie, și grupul Le Manoir a implementat modalități de protecție.

Măsurile impuse în magazinele Comtesse du Barry și Petit Bateau au fost cele uzuale:

  • ecrane de protecție din plexiglas la casele de marcat,
  • obligativitatea purtării măștilor,
  • respectarea regulilor de distanțare,
  • dezinfectarea suprafețelor cu substanțele adecvate etc.

”Costul măsurilor de protecție la nivel de grup a fost în jur de 15.000 euro și a inclus separatoare, consumabile (măști, mănuși, viziere, substanțe dezinfectante), dar și teste COVID-19, pentru o parte dintre colegi. Măsurile de igienă erau importante pentru noi și înainte de pandemie, așa că perioada ne-a prins aprovizionați cu o parte din necesar”. mai spune Preotu.

Au mai făcut companiile cadouri angajaților

Pe lângă zona de HoReCa, Le Manoir era sursa potrivită pentru anumite companii în ceea ce privește cadourile de sărbători. Munca de acasă, dar și tăierile masive de buget au schimbat planurile de sărbători ale companiilor. Volumul de cadouri corporate comandate până în prezent a fost semnificativ mai mic față de 2019, el reducându-se cu aproximativ 30%, ca valoare.

”Cu toate acestea, există companii care au considerat că este mai important decât oricând să le mulțumească angajaților și partenerilor pentru că s-au expus și le-au fost alături în această perioadă dificilă. Astfel, am avut și comenzi pentru cadouri frumoase, elegante, livrate la adresele destinatarilor, dar și pentru vouchere cadou, pe care cei care le primeau online, să le transforme în pachete-cadou, în magazine. Cunoscând piața de atâția ani și știind cum evoluează cererea, pot spune că, în 2020, cadourile corporate au fost cu adevărat memorabile și vor diferenția companiile în ochii angajaților și partenerilor”, a explicat Preotu.

Le Manoir, în 2021

În primul rând, antreprenorul își pune toate speranțele în vaccinul anti-COVID, pentru o revenire la normal etapizată, dar sigură. Cu alte cuvinte, trebuie să tratăm lucrurile cu răbdare.

”Consider că un vaccin reprezintă singura soluție pentru a ne relua viața atât din punct de vedere economic, cât și social. Părerea mea este, însă, că lucrurile nu se vor schimba de pe o zi pe alta și că vorbim de o perioadă intermediară de câteva luni, până la un an”, a precizat omul de afaceri.

Acesta a vorbit și despre oportunități de dezvoltare în 2021, însă și despre o serie de falimente, cauzate de această revenire treptată. Însă antreprenorul speră ca noul guvern să își îndrepte atenția spre infrastructura din România (sau bine zis, lipsa ei) și spre afacerile locale.

Cât despre 2021, acesta anunță proiecte majore.

”Ceea ce ne-a menținut businessul la parametri buni a fost diversificarea afacerilor, care ne-a dat mai mult spațiu de mișcare și ne-a permis să fim flexibili. Pregătim două proiecte majore, pe care le vom comunica la începutul anului 2021. Unul va fi pe partea de ospitalitate de lux, o proprietate în proximitatea Bucureștiului, iar celălalt va viza industria de retail premium alimentar”, a conchis Cristian Preotu.

Le Manoir reprezintă în exclusivitate mărci celebre precum Comtesse du Barry, Michel Cluizel, Maxim’s de Paris, Cinco Jotas, Champagne Bollinger, Cognac Delamain, Armagnac Chateau de Laubade, Famille Perrin, Joseph Drouhin și multe altele.

Sursa foto: Le Manoir

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Companii »



Setari Cookie-uri