Interviu cu șefa Dezimed, firma românească ale cărei produse s-au evaporat de pe rafuri în pandemie

2020 a fost anul în care am început să folosim zilnic dezinfectanți, produse pe care, până la epidemia de COVID-19, le foloseam cu o frecvență mult mai mică. Am stat de vorbă cu Cornelia Bădescu, director general Dezimed, companie care distribuie și produce dezinfectanți din 2000, despre cum au evoluat vânzările anul trecut, care au fost cele mai căutate produse și la ce să fim atenți atunci când alegem produsele dezinfectante.

Wall-Street: Activați în domeniu de peste 20 ani, cum a fost anul 2020 ca antreprenor în prima linie?

Cornelia Bădescu: Perioada a fost foarte solicitantă și aglomerată pentru că cererile au fost foarte mari atât la utilizatorii profesioniști cât și la cei casnici care nu erau consumatori înainte de pandemie. Începând cu luna februarie, s-a observat o creștere semnificativă a cererii pentru aceste produse. Astfel, stocurile s-au epuizat la toate firmele distribuitoare de produse dezinfectante deoarece toți producătorii s-au confruntat cu această situație. Ulterior, lucrurile s-au reglat, a fost reluată aprovizionarea într-un mod regulat. Dacă analizăm perioada de început de 2020, adică februarie-martie, putem spune că într-adevăr, atât populația cât și, mai ales, companiile și-au făcut stocuri de produse.

Wall-Street: Ce creșteri ale vânzărilor ați înregistrat în 2020?

Cornelia Bădescu: Începând cu luna februarie 2020 s-a observat o creștere semnificativă a cererii pentru produsele dezinfectante, cu cel puțin 50% mai mare față de anii precedenți, motivul principal fiind că aria de utilizatorii s-a mărit considerabil: utilizatorii profesioniști au mărit consumul, iar cei casnici au început să utilizeze produsele ca profesioniștii pentru curățenia și dezinfecția suprafețelor, obiectelor, echipamentelor pe care le folosim zi de zi (telefon, laptop, tablete, etc.).

Citeste si:
Cercetarea in cazul mortii lui Dan Condrea, reluata de politisti
Cercetarea in cazul mortii...

Anul 2020 s-a încheiat într-un trend ascendent de peste 50-60% față de anul precedent pentru că populația a înțeles că prevenția este cea mai eficientă metodă de a controla infecțiile provocate de bacterii, fungi, virusuri – și vom da ca exemplu infecția cu noul coronavirus ce provoacă COVID -19 deoarece este infecția care ne afectează viețile tuturor, iar una din cele mai eficiente căi de reducere a numărului de infecții este utilizarea dezinfectantelor avizate și testate în laboratoare acreditate.

Wall-Street:Care au fost cele mai vândute produse/game de produse în 2020?

Cornelia Bădescu: Aș spune că din gama de produse dezinfectante pe care le comercializăm există trei produse extrem de solicitate și anume produsul ISORAPID® Spray care se aplică prin pulverizare, pe toate suprafețele pe care le atingem foarte des - telefon,laptop, chei sau alte obiecte cu care intrăm în contact zi de zi. Este un produs care acționează în 15 secunde, fiind testat pe cele mai rezistente tulpini de virusuri, inclusiv pe coronavirus. Un alt produs foarte căutat a fost OROMED® Liquid, dezinfectant virucid pentru mâini, avizat Ministerul Sănătății. Topul a fost completat cu Jaclor®-tablete clorigene, un produs fabricat de noi în România. Acest produs este testat în cele mai cunoscute laboratoare din Europa fiind eficient pe toată paleta de germeni: bacterii, fungi, micobacterii, spori bacterieni, virusuri. Deși este un produs profesional, poate fi utilizat și în domeniul casnic.

Wall-Street: Cum au evoluat vânzarile online? Aveți un magazin online sau comercializați prin alte platforme?

Citeste si:
UPDATE Coronavirus 14 mai | Peste 100 de decese înregistrate
UPDATE Coronavirus 14 mai |...

Cornelia Bădescu: Avem magazin online din 2015, dar l-am îmbunătățit an de an. Ca și in cazul celorlalte companii, s-a observat o creștere a vânzărilor online, compania noastră înregistrând o creștere de 30% față de 2019, iar un procent generat de vânzările online se situează la aproximativ 15 % din cifra de afaceri. Platfoma online este atât o sursă de procurare a produselor dezinfectante, dar la fel de important este și faptul că reprezintă o sursă de informare autorizată deoarece poate asigura informații extrem de cuprinzatoare referitoare la produse, documentația necesară punerii pe piață. Momentan nu vindem pe alte platforme dar avem distribuitori care dețin propriile site-uri de vânzare online sau comercializează produsele prin distribuție directă la clienți.

Wall-Street: Câți angajati aveți? Ați mai angajat/dat afară anul trecut? Cum ați asigurat siguranța angajaților în pandemie?

Cornelia Bădescu: Pe perioada stării de urgență, activitatea companiei s-a intensificat. Personalul format din 8 angajați și colaboratori externi a lucrat la capacitate maximă. Fluxul vânzărilor în mediul online a înregistrat o creștere față de aceeași perioadă a anului trecut, livrările fiind externalizate în mare parte, către serviciile de curierat. În ceea ce privește siguranța angajaților, în primul rând am luat toate măsurile de protecție specifice, s-au utilizat produsele dezinfectante așa cum am recomandat și clienților nostri, efectuând o dezinfecție corectă atât a mâinilor cât și a suprafețelor cu care se vine în contact (telefon, tastatura, clanțe, etc.) În plus, am efectuat testări periodice ale personalului și am recomandat prudență în ceea ce privește deplasările care nu erau de strictă necesitate.

Wall-Street: Ce ați învățat de la această perioadă?

Citeste si:
Dezinfecţii în blocuri, incepând cu 31 martie
Începând cu 31 martie...

Cornelia Bădescu: Am învățat să fim mai atenți cu noi inșine, mai disciplinați, mai riguroși, iar ceea ce știm din terorie să aplicăm cât mai mult în practică: faptul că prevenția ne poate salva viața. Am devenit mai apropiați de consumatorii casnici care solicită din ce în ce mai mai mult produse de calitate superioară așa cum o fac consumatorii profesionali, informându-i in detaliu cu privire la alegerea acestor produse cu care nu erau familiarizați, având in vedere că pe piață au apărut numeroase produse fabricate de companii care nu existau pe piață înainte de pandemie, atenția pe care trebuie să o acorde calității acestora, cum să facă o alegere cât mai potrivită privind raportul calitate/preț.

Wall-Street: Ce sfaturi aveți pentru mediul de business pentru a trece cât mai repede de criza economică cauzată de pandemie?

Cornelia Bădescu: O observație pe care aș dori să o împărtășesc este legată de adaptabilitate, atât deschiderea către modele noi de business, cât și viteza cu care reușim să le implementăm. Din proprie experiență pot spune că a trebuit sa ne mobilizăm foarte repede la nevoile noi ale pieței, să depășim provocări nou apărute în relația cu segmentele de piață cu care eram mai puțin familiarizați, să asigurăm aprovizionarea constantă. În același timp, business-urile gravitează în jurul oamenilor. Fie că vorbim de angajați, clienți sau parteneri, cu toții resimțim efectele acestei crize.

Cred că în această perioadă este foarte important să ne axăm pe calitatea interacțiunii umane, să investim mai mult în ascultarea nevoilor celorlalți, găsirea unor soluții comune și menținerea unui dialog deschis.

Wall-Street: Care este piața (stat/privat) care generează cea mai mare parte din cifra de afaceri a companiei?

Cornelia Bădescu: Dacă înainte de debutul infecției cu noul coronavirus, putem vorbi de o egalitate între piețe, ulterior sectorul privat a câștigat teren ajungând la un procent de peste 60% din totalul cifrei de afaceri. Cabinetele de medicină dentară, spitalele, clinicile private, saloanele de înfrumusețare utilizează gama completă a produselor dezinfectante fabricate de OCC încă din 2002. Tabletele clorigene fabricate de compania noastră sunt utilizate îndeosebi de marii utilizatori din sistemul sanitar (spitale) datorită eficienței ridicate a produsului (prezintă inclusiv activitate sporicidă).

Wall-Street: Ce sfaturi aveți pentru oamenii care caută produse dezinfectante: la ce sa fie atenți pentru a lua produse eficiente și de calitate?

Cornelia Bădescu: Eticheta este cea cu care utilizatorii intră în contact direct atunci când achiziționează produsul, iar aceștia trebuie să fie informați despre substanțele active, ingredientele existente în formula produsului și impactul pe care acestea ar putea să le aibă asupra sănătății. De asemenea, gradul de toxicitate, de intoleranță din punct de vedere dermatologic. Alți factori importanți care fac diferențierea intre produse sunt: prezența substanțelor anticorozive care protejează suprafețele, cât de toxic este produsul pentru pielea umană sau pentru sistemul respirator, compatibilitatea cu diversele materiale pe care se aplică ca spre exemplu, cantitatea de produs utilizat - produsele cu formule moderne se utilizează in cantitate mai mică, sunt mai economice în comparație cu cele mai vechi și biodegradabilitatea produsului care este bine să fie intr-un procent foarte mare, peste 90-95%, deoarece acest lucru are un impact asupra mediului.

Wall-Street: Va rămâne obiceiul de a dezinfecta și după ce se termină pandemia?

Cornelia Bădescu: Am afirmat de câte ori am avut ocazia că dezinfecția obiectelor pe care le atingem foarte des în decursul zilei (telefonul, tastatura calculatorului, cheile, clanțele etc) necesită dezinfecție fie că suntem în pandemie, fie că ieșim din pandemie.

În ceea ce privește dezinfecția mâinilor aș recomanda dezinfecția, în general, înainte de a pleca de acasă (deoarece se creează o barieră de protecție pe piele) și o a doua dezinfecție imediat cum intrăm in casă, chiar înainte de spălarea mâinilor deoarece flaconul cu produs dezinfectant poate fi poziționat cât mai aproape de intrarea in casă, pentru utilizatorii casnici sau în colectivități.

Îmi doresc ca populația să conștientizeze că este mult mai eficient să previi decât să tratezi o afecțiune contactată ce poate fi provocată de un virus, de exemplu hepatita B sau infecția cu coronavirus. Este foarte ușor să inactivezi virusurile utilizând produse testate în acest sens, dar este foarte dificil de tratat o astfel de infecție odată ce a reușit să “spargă” bariera de protecție a organismului, poate fi traumatizantă pentru pacient și costisitoare pentru sistemul de sănătate.

Despre autor
Roxana Grosu
Roxana a absolvit Facultatea de Litere , fiind și traducător autorizat de engleză și franceză. Are o experiență de peste 15 ani în presă și comunicare, este grammar nazi și pasionată de istoria artei. Ca jurnalist, a lucrat pentru publicații precum Businessmen's, Bucharest Business Week , România Liberă - unde a fost editor coordonator - și Wall-Street.ro . De-a lungul carierei jurnalistice, Roxana a scris pe domenii precum diplomație , turism , aviație , retail ,...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Companii »



Setari Cookie-uri