Odată cu apariția noului coronavirus, s-a schimbat și nevoia de curățenie și igienă a românilor, atât acasă cât și la birou. Românii au cheltuit, în medie, 121 euro (600 lei) per comandă pentru produsele de curățare, în timp ce în Germania comanda medie este de circa 250 euro, a declarat Lilia Sedlar, președinte regional Kärcher în România, într-un interviu acordat wall-street.ro.

Spre deosebire de alte piețe pe care activează Kärcher, producătorul german de aparate de curățare, în România, locuitorii aleg produsele mai ieftine.

Printre țările care plătesc cel mai mult pentru aparatele de curățenie sunt Marea Britanie, Olanda și Elveția datorită venitului mai mare.

„România este o piață mare, deja matură, dar mai sunt multe de făcut. Prezența noastră pe piața locală este încă tânără, suntem de 13 ani, în comparație cu alte țări unde existăm de 80 de ani. Cred totuși că România se află undeva la mijloc comparativ cu celelalte țări în care suntem prezenți”, spune Lilia Sedlar, președinte regional Kärcher în România.

Ce produse de curățenie au cumpărat românii în timpul pandemiei

Reprezentanții Karcher spun că anul trecut cele mai vândute produse au fost aparatele de curățare cu abur, categorie unde vânzările aproape s-au dublat. În Romania cel mai bine vândute aparate Karecher sunt aspiratoarele multifuncționale.

Și produsele de grădină au fost foarte cumpărate în timpul pandemiei. Vânzările pentru grădină au fost dublate, iar anul acesta compania a înregistrat o creștere pentru produsele cu baterie. În luna aprilie 2020, Karcher avut vânzări de 70%, mai mult decât în întregul an.

„De asemenea, sistemele de irigații pentru gradină au cunoscut o creștere anul trecut din cauza lockdown-ului, iar cine a fost norocos să aibă o grădină, a investit în amenajarea ei”, spune Mihaela Dărângă, director marketing Karcher România.

Pentru anul acesta, reprezentanții companiei spun că se mențin aceleași tendințe ca anul trecut, produsele de curățenie și igienă continuă să se vândă la fel de bine.

Viitorul curățeniei sunt roboții!

În ceea ce privește viitorul curățeniei, compania are planuri mari. Lilia Sedlar, președinte regional Kärcher în România, spune că roboții sunt noul mod al curățeniei pe care clienții îl doresc.

„Cred că acesta este viitorul mai ales pentru consumatorii tineri care își doresc produse care să curețe foarte repede, chiar și în cinci minute. Noi producem deja roboți de curățenie, nu sunt lideri în piață, însă am fost primii care au lansat un astfel de robot care, din păcate, nu a avut un succes atât de mare, probabil că și din cauza prețului foarte mare. Costa 1.500 euro”, spune Lilia Sedlar.

La sfârșitul acestui an, compania plănuiește să lanseze un robot profesional pentru companii. Este vorba despre un robot care va curăța podeaua, potrivit mai ales pentru spitale sau pentru aeroporturi, care va costa circa 30.000 euro.

Pentru anul viitor, reprezentanții companiei spun că vor lansa tot mai multe produce cu componență IoT (Internet of Things), fiind un trend puternic pe piață.

Compania va introduce și un robot care va curăța geamurile, disponibil atât pentru companii, cât și pentru persoane fizice. Produsul robot de curățat geamuri va fi produs în China și va avea un preț la raft de 2.500 lei.

„Vrem să implementăm și aparate prin care vei putea să uzi grădina doar printr-un simplu click de pe telefonul mobil”, spune Lilia Sedlar.

Noi investiții în fabrica de producție din Curtea de Argeș

În acest an, Kärcher vrea să deschidă, la sfârșitul lunii octombrie, a doua fabrică de producție din Curtea de Argeș, în care va investi 20 milioane euro.

Kärcher a investit 35 de milioane de euro în fabrica de la Curtea de Argeș: 15 milioane de euro în anul 2015 și 20 de milioane de euro în 2021.

La Curtea de Argeș sunt în prezent 500 de angajațil, iar din luna ianuarie a anului viitor, compania vrea să dubleze numărul lor. Angajații vor produce 4,2 milioane de aspiratoare și aparate de curățenie. De aici se exportă în peste 70 de țări, produse în valoare de 15 milioane de euro.

De asemenea, Kärcher vrea să dezvolte în acest an un nou concept de magazin, un pop-up store în curtea centrelor comerciale, în orașele în care nu au în prezent magazine fizice.

Compania a înregistrat în 2020 o cifră de afaceri de 23 milioane de euro, în creștere cu 17% față de 2019. Compania vrea să își dubleze business-ul local în cinci ani și țintește o cifră de afaceri de 40 de milioane de euro în anul 2025.

La nivel de grup, afacerile au crescut cu 6%. În Europa de Sud Est, cifra de afaceri s-a majorat, în 2020, cu 13%, dar România a fost peste medie, raportând o creștere de 17%. Pentru anul acesta, compania se așteaptă la o creștere de circa 10-15%.

Sursa foto: Pexels

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri