Valoarea pieţei serviciilor de corporate intelligence din România s-a apropiat de 10 milioane de euro, în 2020, iar aproximativ 10% dintre companii accesează astfel de servicii, atunci când sunt implicate într-o tranzacţie, fie că este vorba despre o fuziune, fie despre o achiziţie, relevă o analiză Corporate Intelligence Agency, publicată luni.

"Corporate intelligence înseamnă, înainte de toate, un ajutor nepreţuit pentru investitorii locali, străini sau newcomers, care nu sunt familiarizaţi cu piaţa pe care doresc să se dezvolte, şi care vor să înţeleagă componentele cheie care caracterizează o piaţă concretă. Este o piaţă suport, dedicată exclusiv mediului de business, care urmăreşte să eficientizeze procesele de dezvoltare şi să maximizeze protecţia la risc. Devenind o componentă cheie pentru multe companii mari, valoarea pieţei locale de corporate intelligence s-a apropiat anul trecut de 10 milioane de euro, pe fondul creşterii interesului faţă de astfel de servicii, în contextul profesionalizării mediului de business şi a conştientizării că informaţia livrează cunoaştere şi reprezintă un instrument util şi important în procesul de luare a deciziilor. În România, clienţii care folosesc cu precădere aceste tipuri de servicii sunt companii multinaţionale din industriile de retail, investment, banking, producţie, farmaceutică, IT, oil & gas, construcţii, logistică, asigurări, telecom etc", menţionează sursa citată, potrivit Agerpres.

Potrivit specialiştilor, companiile care accesează servicii de corporate intelligence o fac din nevoia de cunoaştere referitoare la situaţii, persoane sau companii de interes, cunoaştere necesară în cadrul procesului decizional la nivelul companiei.

O altă categorie de clienţi este interesată de îmbunătăţirea sistemelor de risk managament şi compliance şi se confruntă cu fraude interne sau potenţiale fraude interne, care riscă să le pună în pericol reputaţia şi patrimoniul.

"În ultimii 3 ani, piaţa de corporate intelligence din România a cunoscut o deschidere mult mai mare faţă de investitorii străini şi faţă de acele companii care navighează printre procese operaţionale complexe, printr-o multitudine de colaboratori şi de competitori. Rămâne însă departe de pieţele mature din Occident sau din spaţiul Anglo-Saxon. Aici, companiile de corporate & competitive intelligence au tradiţie, unele având istoric de 20-30 de ani, altele sunt listate la bursă, au birouri deschise în marile centre financiare, la Londra, New York, Zurich, Dubai etc. Mai mult, majoritatea clienţilor companiilor de profil sunt entităţi listate la bursă, unde reputaţia brandului valorează, uneori, mai mult decât o pierdere financiară", se arată în analiza de specialitate.

Corporate Intelligence Agency este o companie de management al riscului dedicată exclusiv mediului de afaceri, specializată în identificarea şi atenuarea potenţialelor riscuri sau ameninţări la adresa securităţii şi integrităţii partenerilor.

Serviciile Corporate Intelligence Agency se adresează tuturor companiilor şi corporaţiilor care înţeleg importanţa utilizării unor profesionişti pentru obţinerea de cunoaştere asupra unor teme, pieţe, sau situaţii de interes, precum şi reducerea riscurilor sau vulnerabilităţilor în domenii ce pot afecta securitatea companiei.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri