Reluarea activității în multe domenii la capacitate maximă influențează și planurile de angajare. Și este un motiv de bucurie după un an cu sute de mii de șomeri și zeci de mii de contracte încetate prin acordul părților. Însă ia în calcul că mulți dintre acești oameni disponibilizați s-au reprofilat între timp, mergând spre industrii care le oferă siguranță și stabilitate în muncă, precum curierat, retail. Care este soluția în acest caz? Apelează la serviciile unui agent de munca temporara.

Echipa BIA Lease – agent autorizat de munca temporară pune la dispoziție personal din domenii variate, pentru o perioada prestabilită, având acces la o bază extinsă de candidați.

Membrii echipei recrutează sau preiau angajații temporari, asigură serviciile de salarizare și administrare de personal, pun la punct aspectele privind medicina muncii, sănătatea și securitatea în muncă, împreuna cu partenerii și implementează standardele solicitate de aceștia în materie de beneficii oferite.

În ce situații poți apela la un agent de munca temporara

„Munca temporară este flexibilă și se aplică pentru activitățile sezoniere, ocazionale sau nu, pentru înlocuirea angajaților permanenți aflați în concediu de odihnă sau creșterea și îngrijirea copilului. În aceeași măsură poți apela la muncă temporară pentru perioade de vârf ori în cazul reducerii volumului de business sau când angajările sunt înghețate în companie”, spune Alina Buzata, HR Consultant în cadrul BIA Lease.

Ce prevederi ar trebui să respecți ca angajator față de angajații temporari

Codul Muncii prevede că salariații temporari, la fel ca ceilalți salariați ai angajatorului, au acces la facilități și servicii în aceleași condiții. Salariul pe care salariatul temporar îl primește pentru fiecare misiune nu poate fi inferior celui pe care îl primește salariatul angajatorului, care prestează aceeași muncă ori una asemănătoare cu cea a salariatului temporar.

Contractul de muncă temporară este un contract individual de muncă care se încheie în scris între salariatul temporar și agentul de muncă temporară pe durata unei misiuni ce nu poate avea un termen mai mare de 24 de luni. Această durată poate fi prelungită pe perioade succesive, care împreună cu perioada inițială, nu trebuie să depășească 36 de luni, se arată în articolul 90 din Codul Muncii.

Poți angaja oameni în regim de muncă temporară pentru înlocuirea unui salariat al cărui contract individual de muncă este suspendat, pe durata suspendării, pentru prestarea unor activități cu caracter sezonier sau pentru prestarea unor activități specializate ori ocazionale.

10 beneficii pe care le oferă BIA Lease, agent de munca temporara:

1. Este deschis să-și cunoască clienții și nevoile lor de business pentru a desfășura proiectele de muncă temporară conform cerințelor acestora.

2. Recrutează lucrători temporari.

3. Stabilește întâlniri cu salariații temporari, în vederea informării legate de documentele necesare angajării, condițiile de muncă și fișa postului.

4. Pregătește și semnează documentele necesare angajării, cum ar fi contractul individual de muncă, regulamentul intern sau declarațiile privind veniturile suplimentare, persoanele aflate în întreținere sau casa de sănătate la care este arondat salariatul.

5. Întocmește actele adiționale și deciziile, pregătesc şi transmit către autorităţile abilitate registrul electronic de evidență al salariaților.

6. Elaborează modelul de pontaj, în acord cu solicitările Utilizatorului de muncă temporară.

7. Calculează drepturile salariale, concediile de odihna, concediile medicale etc.

8. Pregătește fișierele de bancă și declarația unică 112.

9. Asigură managementul tichetelor de masă.

10. Fiecare proiect este tratat cu profesionalism, consultanții BIA Lease răspund la întrebările clienților, oferindu-le suport în preluarea serviciilor de administrare de personal și salarizare.

Citește aici interviul cu Alina Buzata, HR Consultant BIA Lease pentru a afla care sunt pașii colaborării cu un agent de munca temporara.

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri