Preşedintele Huawei Technologies, Guo Ping, a afirmat că deşi sancţiunile SUA au sufocat afacerea de telefonie, grupul chinez nu va renunţa şi intenţionează să revină în final în poziţia de lider al industriei, transmite Reuters.

În 2019, Huawei a devenit o victimă a tensiunilor comerciale dintre SUA şi China, după ce Casa Albă a declarat producătorul chinez de echipamente de telecomunicaţii drept o ameninţare la adresa securităţii naţionale şi ulterior i-a impus mai multe sancţiuni comerciale. Aceste sancţiuni i-au afectat creşterea şi au forţat Huawei să îşi vândă marca de telefoane low-cost Honor, potrivit Agerpres.

"Toată lumea ştie că cipurile pentru telefoane folosesc o tehnologie avansată, cu un consum redus de energie. Huawei se poate ocupa de design dar nimeni nu ne poate ajuta să le producem, suntem blocaţi", a declarat Guo Ping la o întâlnire cu angajaţii, conform Reuters.

Totuşi, a adăugat Guo, problemele pot fi rezolvate.

"Huawei va continua să existe în domeniul telefoniei mobile şi va va progrese în producţia de cipuri, iar în final va reveni în poziţia de lider pe segmentul de smartphone-uri", a afirmat oficialul companiei chineze.

În urma sancţiunilor, în trimestrul doi din 2021 Huawei a ieşit din top cinci al producătorilor de smartphone-uri din China, pentru prima dată în ultimii peste şapte ani, livrând 6,4 milioane de unităţi, conform datelor companiei de consultanţă Canalys. Pe piaţa chineză, Huawei a livrat 27,4 milioane de unităţi în trimestrul doi din 2020, excluzând livrările brandului de telefoane low-cost Honor. Huawei a vândut brandul în noiembrie.

Huawei a raportat cel mai semnificativ declin al veniturilor în primul semestru din 2021. Compania a generat venituri de 320,4 miliarde de yuani (49,56 miliarde de dolari). Cel mai semnificativ declin s-a înregistrat la divizia de consum, care include dispozitivele mobile, unde veniturile au scăzut cu 47%, la 135,7 miliarde de yuani.

Divizia de consum a reprezentat mai mult de jumătate din veniturile companiei în 2019.

De asemenea, în primul semestru din 2021, veniturile diviziei de echipamente de telecomunicaţii a Huawei au scăzut cu 14%.

În iunie, Huawei a lansat noul său sistem de operare Harmony, cea mai importantă decizie de până acum, menită să refacă pagubele produse de sancţiunile SUA asupra afacerii sale de telefonie mobilă. Folosirea propriului sistem de operare va face ca Huawei să nu mai fie dependentă de platforma Android a Google.

HarmonyOS, sau Hongmeng în chineză, este un sistem de operare de tip "open-source" (sursă deschisă) pentru diverse dispozitive. Prima dată a fost lansat pe dispozitivele Internet-of-Things (Internetul obiectelor), care includ dispozitive portabile şi tablete, în august 2019.

Huawei se aşteaptă ca până la finalul anului numărul dispozitivelor echipate cu HarmonyOS să ajungă la 300 de milioane.

Noul HarmonyOS este menit să atenueze impactul sancţiunilor, Huawei fiind nevoită să îşi dezvolte propriile sale cipuri, după ce sancţiunile introduse de autorităţile de la Washington i-au blocat accesul la tehnologiile americane şi la o serie de furnizori importanţi, precum Taiwan Semiconductor Manufacturing Co. Cu toate acestea, fondatorul Huawei, miliardarul Ren Zhengfei, a promis că nu va renunţa la afacerile din domeniul telefoanelor inteligente, dezminţind zvonurile referitoare la o posibilă vânzare.

Odată cel mai mare producător mondial de smartphone-uri, Huawei este acum pe locul şase pe plan global, cu o cotă de piaţă de 4% în primul trimestru din 2021.

Sursa foto: Pixabay

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri