OTP Bank România a anunțat implementarea în 2022 a unui nou cadru strategic menit sa integreze cele mai bune practici de ESG (factori de mediu, sociali şi de guvernanţă) în întreaga organizație.

Scopul final al strategiei ESG a OTP Bank este acela de a sprijini creșterea economică durabilă și de a îmbunătăți calitatea vieții pentru generațiile actuale și viitoare. Strategia se va concentra pe trei piloni principali: produs, planetă, oameni, descriși prin 3 zone de responsabilități:

  1. Furnizor responsabil: cu scopul de a finanța tranziția treptată la o economie cu emisii reduse de dioxid de carbon și de a oferi o gama de produse sustenabile si opțiuni de finanțare echilibrată. Această direcție strategică nu se referă doar la creșterea portofoliului de credite verzi, ci și la continuarea investițiilor în produse și canale digitale, menținând în același timp serviciile tradiționale disponibile in sucursale pentru categoriile de clienți care nu pot utiliza instrumente digitale avansate.
  2. Angajator responsabil: având ca țintă dezvoltarea unor tactici active de management ESG, integrate în modelul de guvernanță și investiția continuă în bunăstarea și dezvoltarea angajaților, în incluziune și diversitate, precum și în implicarea acestora in decizii.
  3. Actor social responsabil: prin stabilirea unor obiective de mediu ambițioase, în ceea ce privește ecologia în cadrul organizației si reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră generate de operațiunile proprii. Astfel se va crea un impact social pozitiv, nu numai prin intermediul oferirii de produse și canale responsabile, ci și prin continuarea activităților de CSR si prin proiectul educațional al Fundației OTP Bank România. Astfel, se creează valoare pentru comunitate, cu impact măsurabil și aliniat cu obiectivele ONU de dezvoltare durabilă.

Atât intern, cât și extern, vom deveni agenti de transformare din punct de vedere al sustenabilității. Oamenii înșiși devin agenti ai transformarii sustenabile.

Zoltán Balázs, CRO OTP Bank România

“OTP Bank analizează cu atenție toate implicațiile pentru a construi o strategie ESG corectă și eficientă, în conformitate cu viziunea companiei, concentrată în jurul portofoliului de produse și servicii al băncii. Atât intern, cât și extern, vom deveni agenti de transformare din punct de vedere al sustenabilității. Oamenii înșiși devin agenti ai transformarii sustenabile. Pe acest fond, businessul nostru va evolua, și primii pași în această direcție au fost deja făcuți”, a declarat Zoltán Balázs, CRO, Director General Adjunct, leader in transformarea ESG a OTP Bank România.

În același timp, OTP Bank România va continua să identifice și să pună în aplicare acțiuni de natură să creeze comunități sustenabile, implicate în progresul economic, social și de mediu. Planul de investiții pe termen lung al OTP Bank în digitalizare și în experiența clienților a început în 2019 și va continua prin integrarea pilonilor cheie ai strategiei ESG.

OTP Bank România este subsidiara OTP Group, o bancă cu o prezență foarte bună în Europa Centrală și de Est, care oferă soluții financiare complete atât în segmentul retail, cât și corporate. Banca ocupă locul 9, după active, în clasamentul jucătorilor bancari din România, potrivit ultimelor date BNR.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri