A Patra Revoluție Industrială, cunoscută și ca Industry 4.0 e aici. Transformarea digitală în producție nu mai e un moft, ci o necesitate. Și e de înțeles, mai ales când tehnologiile sunt atât de accesibile și rezultatele vorbesc de la sine. Asta, pe lângă așteptările din ce în ce mai mari ale clienților care vor o experiență mai rapidă și mai transparentă ca până acum.

Dar asta îi face pe producători să ia măsuri disperate care nu aduc rezultate. Chiar dacă majoritatea companiilor și-au crescut bugetele pentru transformarea digitală, se pare că nu reușesc să o implementeze cu succes, pentru că se concentrează pe tehnologii, în loc să se concentreze pe obiectivele de business și o strategie clară care, ulterior, vor dicta adopția tehnologiei.
Crizele din lanțul de aprovizionare, cererea ridicată și nevoia de a rămâne competitivi îi fac pe producători să se concentreze pe lucruri mărunte și uită de imaginea de ansamblu. Ei știu că “TREBUIE” să se adapteze, dar nu știu ”DE CE”. Așa ajung să dezvolte soluții in-house, cu resurse limitate, care în timp creează și mai multe probleme. Le folosesc pentru date istorice și nu se uită către viitor, așa cum ar trebui.
Dar există și companii din producție care reușesc să implementeze transformarea digitală, o fac cu succes și văd și rezultate maxime în câteva luni, nu ani. Ei au înțeles cele două lucruri care stau la baza unei transformări digitale care aduce rezultate.

Citește în continuare și află și tu de ce tehnologia nu e suficientă pentru succesul acestei transformări și ce poți face și tu ca să faci trecerea cu succes către Industry 4.0 în compania ta. Mai ales că încă există o fereastră mare de oportunitate în majoritatea industriilor, în special în România.

1. Ai nevoie de o strategie, pentru că transformarea digitală este un mijloc, nu un scop
Tehnologia în sine nu este scopul. Tehnologia este o parte dintr-o strategie pe termen lung care are în vedere obiectivele de business. Acestea sunt aliniate în toate departamentele companiei și reprezintă un angajament serios. Numai dacă o abordezi și tu așa, cu o strategie de transformare digitală, vei vedea rezultate.
Începe prin a înțelege valoarea pe care o poate aduce tehnologia afacerii tale. Angajații trebuie să înțeleagă și ei această valoare și numai după ce o înțeleg trebuie să o accepte și să se educe despre ea. Nu e vorba de lucruri tehnice, specifice, ci e o schimbare culturală, o transformare care va întâlni rezistență. Cu asta trebuie să începi.
Abia după ce toate departamentele și viziunile sunt aliniate, mapezi tehnologia și, abia apoi, cauți partenerul potrivit care să te ajute să navighezi cu succes transformarea digitală din compania ta.

2. Partenerul potrivit este cea mai ieftină și sigură variantă pentru transformarea ta digitală
Fiind un angajament pe termen lung, transformarea digitală a companiei tale va avea, cu siguranță, provocări și bariere. Chiar dacă ai doar de învățat din ele, nu îți permiți să faci astfel de greșeli. Nu ai timpul necesar și nici banii. Dacă găsești partenerul potrivit vei accelera dezvoltarea și adopția soluțiilor și, implicit, rezultatele – timpi și costuri de producție mai mici și volum și productivitate mai mare.
Partenerul potrivit are expertiză și în dezvoltarea și implementarea software-ului dar, cel mai important, are expertiză în industria ta. A mai ajutat companii similare și înțelege nevoile tale tehnologice în raport cu așteptările și obiectivele de business. Experiența anterioară îi permite chiar să îți ofere scurtături către succes, pentru că știe ce merge și ce nu.
Chiar dacă crezi că nu ai bani sau oamenii cu skill-uri necesare, această abordare este cea mai ieftină dintre toate. Vei evita “experimentele” eșuate și soluțiile fără nici o utilitate. Va fi mult mai ușor să îți pregătești angajații pentru că o va face cineva care știe exact în ce arii să îi pregătească și pentru ce provocări.
Când vine vorba de alegerea partenerului, opțiunile diferă în funcție și de nevoile tale. Poți lucra cu start-up-uri care îți oferă soluții deja dezvoltate sau poți lucra cu o companie mare care te asistă pe tot parcursul transformării.
Fortech Investments, de exemplu, are o abordare unică, la granița dintre cele două opțiuni. Fiind parte dintr-o companie mare cu echipă de peste 1000 de oameni cu expertiză tehnică și de business, au lucrat cu producători internaționali din diverse industrii pentru care au construit software, au antrenat oameni și au menținut parteneriate pe termen lung. Dar diviza lor de produse îți oferă și posibilitatea de a înțelege mai bine nevoile tale și lucrurile care pot fi îmbunătățite în companie. Pentru asta, se face multă validare și testare care, în final, vor duce la soluția cea mai potrivită pentru tine. Implementarea este asistată și în câteva luni poți vedea deja rezultate atât pe linia de producție cât și în rândul angajaților dar și, cel mai important, al clienților tăi.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri