Germania se confruntă cu o lipsă majoră de sticle de bere. Această penurie a determinat multe din berării să implore clienții să returneze sticlele goale pentru că începe să devină din ce în ce mai costisitor să te aprovizionezi cu unele noi. Însă este foarte greu să îi convingi pe oameni să mai returneze sticlele, spune proprietarul unei berării.

Reprezentanții mai multor producători de bere din Germania aproape că își imploră clienții să aducă înapoi lăzile cu sticlele goale pentru ca acestea să poată fi refolosite. Prețurile energiei pentru fabricarea sticlei au jucat, de asemenea, un rol important în acest deficit, la fel ca și conflictul în curs din Ucraina, țară care furnizează sticlă producătorilor germani, scrie Business Insider.

Blocajele impuse de Rusia, în porturile ucrainene, au împiedicat și exporturile în afara țării, amenințând cu o criză alimentară globală care ar putea deveni catastrofală.

„Pentru micii producători de bere, acest lucru este cumplit”, a spus Stefan Fritsche, care conduce o fabrică de bere germană, invocând dificultăți în a-i determina pe clienți să-și ducă lăzile goale înapoi în magazine.

Citește și: Kozel, cea mai bine vândută bere neagră din Cehia, lansată de Ursus în România

Unii producători de bere plătesc chiar și cu 90% mai mult pe sticle, comparativ cu anul trecut

Directorul general al Asociației Berarilor Germani, Holger Eichele, a spus că lipsurile sunt „indirect legate” de conflictul din Ucraina.

„Este un fapt că, din păcate, mai multe fabrici de sticlă din Ucraina au fost distruse de atacurile rusești sau au fost nevoite să se închidă și, prin urmare, nu mai pot livra în Europa de Vest. Acest lucru a crescut cererea legată de produsele din sticlă și recipiente din sticlă și în Germania”, au anunțat reprezentanții respectivei asociații.

sticle bereSursa foto: Unsplash

Mai mult, creșterea prețului pentru sticlă a fost generat și ca urmare a majorării costurilor cu energia electrică. Berăriile fără contracte de aprovizionare plătesc cu 80% - 90% mai mult pentru sticle noi decât anul trecut.

Holger Eichele a spus că nu există niciun indiciu că producția de bere va fi redusă, dar a adăugat că pentru producătorii de bere devine din ce în ce mai greu să „mențină lanțul de aprovizionare” în condiții optime.

În Germania, berăriile au apelat deja la sistemul garanție-returnare, pentru a încuraja mai mulți clienți să-și returneze sticlele goale.

Cumpărătorii plătesc o sumă cuprinsă între 8 și 15 cenți pentru o sticlă returnabilă, pe care o pot revendica ulterior, adesea sub formă de vouchere de magazin. Însă majoritatea oamenilor care fac asta, așteaptă, de regulă să se acumuleze mai multe sticle pentru a-și răscumpăra toți banii dintr-o singură tranșă.

Vezi și: A apărut berea NATO. O companie din Finlanda a creat o băutură cu tema momentului

„Sistemul pentru sticlele reutilizabile din Germania este unic în lume. Din păcate, este, de asemenea, unic de scump în prezent”, a spus Eichele.

Unele fabrici de bere s-au gândit să mărească suprataxa pentru a convinge mai mulți oameni să-și returneze sticlele goale, în timp ce altele au fost forțate să mărească prețul unei lăzi de bere.

„Fiecare ladă goală care se întoarce ne împiedică să fim nevoiți să cumpărăm una nouă”, a declarat un reprezentant al unei fabrici de bere.

Conflictul de pe flancul estic a crescut, totodată și costul altor mărfuri și materii prime ale produselor din Rusia și Ucraina. Printre acestea se numără îngrășăminte, grâu și ulei de floarea soarelui, în contextul în care livrările din ambele țări au fost reduse.

Sursa foto: Unsplash

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri