Lansat în 2015 în Spania, Jeff a devenit în scurt timp unul dintre cele mai de succes start-up uri la nivel global și urmează să își extindă domeniul de activitate și în România, unde, până acum, era cunoscut doar pentru spălătoriile în franciză.

Ideea a pornit din campusul universității din Valencia, unde trei tineri s-au gândit să facă o aplicație prin care oamenii să poată apela online la serviciile spălătoriei. Numele ”Jeff” a fost inspirat de Geoffrey, valetul din serialul ”Prințul din Bel-Air”, potrivit fondatorului, Eloi Gomez.

Business in a box

”Au cumpărat mai multe servicii care să fie integrate și au făcut ideea de «business-in-a-box». Primești tot: ideea de afacere, marketingul, implementarea, training, un consultant de business care să te ajute, business review-uri”, a explicat pentru wall-street.ro Ionatan Andrei Costea, reprezentantul companiei în România.

Afacerea a luat curând anvergură, sub deviza ”A good, good life”. Inițial un start-up care aducea comoditatea serviciilor online ca Amazon sau Netflix și în sectorul spălătoriilor, Mr Jeff a devenit rapid o franciză globală, care din 2020 este prezentă și în România. Dar s-a extins și în alte zone, care momentan nu sunt acoperite în România. Diferența față de alte business-uri de acest gen a fost făcută de aplicația din spate, Jeff Suite, dar și de integrarea treptată în ecosistem.

De la coafură la co-working

Pe lângă Mr Jeff au apărut Beauty Jeff – salonul de coafură și manichiură unde te programezi online, Fit Jeff - săli de fitness pe același sistem și Relax Jeff – centrul de masaj accesibil prin aplicație. De asemenea, recent s-a lansat Jeff Works, care oferă servicii de co-working în birouri.

”Noi suntem la bază o firmă de tehnologie”, spune Costea. ”În România, deocamdată, celelalte ecosisteme nu sunt prezente, dar urmează. Ideea este să se facă cât mai mult «cross-selling». Cei care sunt la FitJeff au un voucher de discount la spălătorie și așa mai departe.”

Toate aceste servicii sunt pratic integrate într-un ecosistem – care va ajunge și în România în momentul în care vor exista suficienți potențiali parteneri interesați. Un serviciu nou, care abia a fost implementat în Spania, este Coffee Jeff, tot o franciză, care ar putea să intre și piața de la noi, în funcție de rezultatele din Peninsula Iberică. Probabil cel mai ambițios concept este cel de Jeff Mall, implementat deja în Valencia și în America de Sud, care reunește toate serviciile Jeff într-un complex.

Capital pentru antreprenorii din România

Însă pentru antreprenorii din România, probabil cel mai interesant concept este Jeff Capital, care va fi implementat curând și la noi. ”Partea de investiții cu Jeff Capital, aici este ideea CEO-ului, Eloy Gomez. El a văzut că mulți antreprenori nu vor să investească pentru că nu au capital. Și atunci vedem de ce capital dispui, vine Jeff cu diferența și putem să o deducem din, să spunem, comenzile din online, pentru că acestea vin prin Jeff. Și așa antreprenorul poate deschide rapid și poate da banii înapoi fără presiune și fără dobândă. E important să analizăm bine, să vedem zona în care vrea să deschidă, puterea de cumpărare în zonă etc.”, explică Ionatan Andrei Costea.

JeffCapital vrea să intre în România în acest trimestru, momentan doar pe partea de spălătorii Mr Jeff. Limita depinde de capitalul cu care vine și antreprenorul, fiind de ordinul zecilor de mii, în condițiile în care investiția inițială pentru o spălătorie poate ajunge la 35.000 de euro.

Citește și: 7 lucruri de știut ca investitor în acțiuni la început de drum

”Sper ca până la final de septembrie să avem cel puțin un antreprenor care să acceseze o finanțare prin Jeff Capital”, spune Ionatan Andrei Costea. ”Discuția se face online. Eu sunt cel care calific antreprenorul. Eu merg în toată țara, discut cu persoana, apoi are o discuție cu colegii din Valencia, facem draftul de contract și semnăm. Fără birocrație.”

Sursa foto: Mr Jeff

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Radu Pircă
Radu Pircă a lucrat în presa scrisă, online, TV și radio la ProTV, Cotidianul, stirileprotv.ro, ProFM, Jurnalul și Cultura, printre altele. A ținut seminarii de istoria gândirii politice și istorie politică și a publicat articole de istorie în România și Franța. Este absolvent de Științe Politice, în cadrul SNSPA.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri