Grupul MOL a anunțat rezultatele financiare pentru al treilea trimestru din 2022. Profitul operațional CCS EBITDA al companiei cu sediul central în Budapesta s-a ridicat la 1,449 miliarde de dolari în această perioadă, susținut de performanța foarte bună a segmentelor Upstream și Downstream, dar și de factorii macroeconomici. Însă și taxele plătite de gigantul maghiar ar putea fi pe măsură.

Acest rezultat a condus la un profit operațional EBITDA în intervalul T1-T3 de 3,627 miliarde USD, ceea ce permite grupului MOL să își revizuiască în creștere estimările anuale EBITDA la 4,1-4,4 miliarde USD. În același timp, taxele excepționale și reglementările privind prețul carburanților în Europa Centrală și de Est au avut un impact de aproximativ 1,18 miliarde USD asupra operațiunilor MOL în intervalul T1-T3 2022.

”Al treilea trimestru din 2022 s-a dovedit a fi foarte dificil în ceea ce privește furnizarea de energie în centrul și estul Europei. Până acum, am reușit să menținem stabilitatea furnizării de carburanți în mai multe țări din regiunea Europei Centrale și de Est și consider că acest lucru reprezintă cea mai mare realizare a noastră, grație efortului extraordinar depus de angajații MOL”, spune Zsolt Hernádi, Chairman și CEO.

Pe ce segment a obținut MOL cel mai mare profit

În ce privește segmentul Upstream, rezultatul EBITDA aproape s-a dublat, ajungând la 640 milioane USD în T3 2022. De la începutul anului până în prezent rezultatul segmentului a totalizat 1,72 miliarde USD, adică aproape jumătate din rezultatul EBITDA total al Grupului. În T3 2022, volumul producției de petrol și gaze a depășit valoarea de 90 mboepd (mii de barili de petrol echivalent pe zi), iar în primele trei trimestre a atins un rezultat mediu de 92,3 mboepd, devansând ținta anuală de 90 mboepd. Costurile operaționale (OPEX) ale Grupului s-au menținut sub valoarea de 5 USD/boe, în ciuda presiunii semnificative a costurilor la nivelul lanțului valoric.

Citește și: Ce impact va avea embargoul UE asupra petrolului rusesc. Victoria Ungariei lui Orban

Citeste si:
Cum a creat o antreprenoare care nu știe să facă prăjituri o...
Povestea Lara Sweets:...

Profitul operațional CCS EBITDA pe segmentul Downstream a ajuns la 741 milioane de dolari în T3, înregistrând totuși o scădere de 14% comparativ cu trimestrul anterior. În această perioadă, reglementările referitoare la prețuri și taxele excepționale impuse în Europa Centrală și de Est au avut efecte asupra profitabilității segmentului, în timp ce EBITDA rezultat din petrochimie a scăzut cu 90% de la an la an. Contribuția semnificativă a sectorului R&M a compensat factorii negativi în această perioadă. De asemenea, operațiunile majore de mentenanță planificate pentru rafinăria Százhalombatta au fost finalizate cu succes în T3.

În segmentul Consumer Services, rezultatul EBITDA a scăzut în T3 2022 cu 43% de la an la an, iar rezultatul primelor trei trimestre a scăzut cu mai mult de jumătate comparativ cu aceeași perioadă, T1-T3, a anului trecut. Măsurile de reglementare a prețului la combustibili în mai multe țări din centrul și estul Europei au avut un impact asupra rezultatelor, rezultatul EBITDA în acest segment scăzând cu 85 de milioane de dolari din acest motiv. Creșterea marjelor din sectorul non-fuel și creșterea volumelor de vânzare au compensat parțial efectele negative.

Citeste si:
Surse: Prețul carburanților ar putea fi compensat dacă trece de 9...
Surse: Prețul carburanților...

Sursa foto: molgroup.info

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri