Lanțurile de retail modern Profi și Auchan au anunțat un parteneriat pentru negocieri al cărui scop este ameliorarea puterii de negociere a celor două rețele, în avantajul consumatorilor finali.

“Pentru a putea obține condiții mai avantajoase pentru clienții noștri, considerăm oportun să folosim volumele noastre cumulate în negocierile cu furnizorii cu cifre de afaceri foarte mari. Este o evoluție normală ca doi retaileri să își pună la un loc volumele de achiziții pentru a crea forme de alianțe care să le permită să concureze și mai eficient marile rețele de retail alimentar și să asigure prețuri mai bune pentru clienți, mai cu seamă în această conjunctură inflaționistă,” a declarat Gaëtan Pacton, directorul general Profi.

Proiectul a fost conceput pornind de la parteneriate similare de pe piețe de retail mai mature și respectă cerințele legale în materie de protejare a concurenței.

Cu excepția negocierii împreună cu un număr limitat de mari furnizori, în cea mai mare parte internaționali, a unor anumite condiții comerciale de achiziție în cadrul parteneriatului, Profi și Auchan vor continua să evolueze separat pe piață, ca doi concurenți redutabili. Totodată, față de toți ceilalți furnizori, cei doi retaileri se vor comporta independent, ca și până acum.

O alianță de negociere este un lucru normal în peisajul comerțului modern”, afirmă Ionuț Ardeleanu, directorul general Auchan. “Miza este una importantă pentru toți, mai ales în această perioadă: protejarea puterii de cumpărare a clienților noștri. Este o miza serioasă și un răspuns pe care clienții noștri se așteptă sa îl avem pregătit, așa cum i-am obișnuit de fiecare dată până acum”, a mai explicat directorul general Profi.

Negocierile în comun descrise mai sus se vor derula pe o perioada de trei luni, începând cu 1 februarie.

Cu 28.000 de angajați în peste 1645 de magazine proprii prezente în mai bine de 790 de localități urbane și rurale, Profi este în acest moment cel mai mare angajator privat din România.

Cât despre Auchan România, retailerul are în portofoliu 327 de magazine, cuprinzând 33 de hipermarketuri, 7 supermarketuri și 287 de magazine de ultra-proximitate MyAuchan, din care peste 270 în stațiile Petrom, cât și magazinul online auchan.ro.

Sursa foto: Shutterstock / Basicdog

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri