ANRE a sancționat contravențional Hidroelectrica cu o amendă de 400.000 lei, din cauza întârzierilor în relația cu clienții - unii nu au mai primit facturi din vara anului 2022. Ce va urma însă pentru abonații furnizorului?

Conform comunicatului ANRE, Autoritatea a primit numeroase sesizări și reclamații referitor la comportamentul comercial al furnizorului de energie electrică, astfel că a demarat un control. S-au constatat astfel următoarele nereguli:

  • neemiterea facturilor aferente cantităților de energie electrică furnizate celor 482.638 de clienți finali din portofoliu, pentru fiecare perioadă de facturare și în intervalul de timp prevăzut în contractele de furnizare a energiei electrice încheiate cu aceștia;
  • netransmiterea sau întârzierea în transmiterea răspunsurilor la solicitările adresate de clienți;
  • neîncheierea sau nerespectarea termenului de încheiere a contractului de furnizare a energiei electrice după acceptarea condițiilor de furnizare și transmiterea documentației necesare de către client.

Ca urmare, Hidroelectrica a fost sancționată contravențional cu amendă maximă, în valoare de 400.000 lei, reprezentând dublul maximului prevăzut de lege.

În cursul anului 2022, ANRE afirmă că a urmărit constant activitatea furnizorului și i-a dat 71 de sancțiuni contravenționale, în valoare de 365.000 lei, pentru fapte similare.

Nici ministrul Energiei nu a primit la timp factura Hidroelectrica

Cu o zi înainte, ministrul Energiei, Virgil Popescu, a declarat că nici el nu a primit la timp factura de la Hidroelectrica, ceea ce ”îl neliniștește”. Oficialul a precizat că ar fi o problemă legată de programul software de facturare al companiei.

Prețurile competitive oferite de Hidroelectrica, chiar și în condițiile plafonării prețurilor energiei, au atras mii de abonați de la alți furnizori, furnizorul ajungând la aproape jumătate de milion de consumatori casnici. Însă pentru mulți dintre aceștia facturile au întârziat, unii neprimindu-le încă din vara lui 2022.

Președintele Directoratului Hidroelectrica, Bogdan Badea, a precizat că, în cazul facturilor întârziate, ” pentru a nu crea o presiune pe client, am stabilit o anumită periodicitate, undeva la 2 săptămâni”. Mai simplu spus, conform șefului Hidroelectrica, ”am mers pe ideea de a factura 2 luni într-o lună.”

De asemenea, Hidroelectrica a anunțat că în curând va lansa și o aplicație destinată clienților.

Ce se va întâmpla cu facturile emise cu întârziere de Hidroelectrica

Potrivit noului regulament de furnizare, când furnizorul de energie electrică sau de gaze emite cu întârziere facturile, el trebuie să le ofere automat clienților posibilitatea plății eșalonate. Hidroelectrica oferise deja această variantă, dar acum noul regulament îi obligă pe toți furnizorii. Mai concret, furnizorul are obligaţia să eşaloneze la plată sumele datorate de către client, în cazul emiterii facturii cu întârziere, pe o perioadă cel puţin egală cu perioada de facturare.

Cererea de eșalonare la Hidroelectrica poate fi descărcată de AICI.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri