Aquila a obţinut avizul favorabil din partea Consiliului Concurenţei pentru preluarea Romtec Europa (Romtec) şi a finalizat tranzacţia cu o valoare totală de 3,2 milioane de euro, conform unui comunicat al companiei.

"Finalizăm prima achiziţie de la listare şi ne bucurăm să extindem grupul prin preluarea Romtec, o companie cu 30 de ani de experienţă în producţia de lichide şi aerosoli pentru întreţinerea autoturismelor. Prin această primă investiţie într-o capacitate de producţie ne dorim să contribuim la dezvoltarea industriei locale şi să ne diversificăm portofoliul cu produse din peste 20 de branduri fabricate în România. Aquila, împreună cu echipa Romtec, vor continua dezvoltarea de produse şi branduri noi, în linie cu obiectivele de creştere a afacerii anunţate anterior", a declarat Cătălin Vasile, director general Aquila.

La rândul său, Florin Miron, fost asociat majoritar Romtec Europa, a subliniat că România poate fabrica produse de calitate, inovatoare, iar intrarea companiei în familia Aquila este cea mai bună cale pentru Romtec să treacă la nivelul următor de creştere.

"Experienţa în producţie de peste 30 ani şi capacitatea de inovare a Romtec în acest sector de piaţă, împreună cu forţa comercială a Aquila sunt ingredientele optime în construirea unui lider de piaţă local, şi apoi regional, în producţia de lichide şi produse de cosmetică pentru întreţinerea autoturismelor", a spus Florin Miron.

În conformitate cu planul de preluare, Romtec va continua să îşi desfăşoare activitatea ca entitate separată. În perioada imediat următoare, cele două organizaţii se vor concentra asupra schimburilor de expertiză şi resurse, cu scopul de a identifica toate sinergiile şi a crea beneficii comune valoroase.

Romtec, companie românească cu experienţă de 30 de ani în producţia de lichide şi aerosoli pentru întreţinerea autoturismelor, are un portofoliu de peste 20 de branduri dezvoltate în România, printre care Jet Xpert, Clima Xpert şi Brake Xpert, şi deţine o unitate de producţie în Iaşi. Produsele companiei sunt prezente pe rafturile a peste 1.000 de puncte de desfacere de pe întreg teritoriul ţării, de la marile lanţuri de retail, până la benzinăriile de la frontiere. Compania desfăşoară activităţi de producţie şi comerciale în următoarele domenii: fabricarea de lichide pentru întreţinere auto, în ambalaje de tip "stand-up bag", fabricarea de aerosoli (spray-uri) cu produse proprii sau pentru terţi, fabricarea de şerveţele umede şi fabricarea de antigel.

Aquila operează în România şi Republica Moldova, cu un model de afaceri integrat, cu activitate în următoarele segmente de afaceri: distribuţie, logistică şi transport. Aquila vinde produse de larg consum în peste 72.000 de puncte de desfacere prin toate canalele de comerţ cu amănuntul al bunurilor de larg consum, care acoperă peste 90% din piaţă. Portofoliul de produse integrat însumează peste 10.000 produse, cu mărci proprii precum Gradena (legume şi fructe congelate), LaMasă (semipreparate congelate din carne), Yachtis (produse congelate de peşte şi fructe de mare), precum şi mărci consacrate din diferite categorii precum produse de îngrijire personală - Rexona, Dove, dulciuri - Kinder, Raffaello, Snickers sau Mars, cafea - Lavazza, produse de curăţenie - Dero, Cif sau Coccolino, mâncare pentru animale de companie - Whiskas, Pedigree, produse igienă - Kleenex, Kotex, Zewa, Tena, Libresse, scutece copii - Huggies, legume congelate şi conserve - Bonduelle, smântână vegetală şi frişcă vegetală - Gran Cucina şi Hulala, peşte şi preparate din peşte - Frosta.

Compania a fost înfiinţată în anul 1994 de antreprenorii Alin Adrian Dociu şi Constantin Cătălin Vasile. Din noiembrie 2021, este listată la Bursa de Valori Bucureşti (BVB), ca urmare a unei oferte publice iniţiale în valoare de 367 milioane lei, cea mai mare ofertă publică iniţială derulată de o companie antreprenorială românească pe piaţa de capital locală.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri