Temeri la vârful Heineken în ce privește anul 2025, dar compania nu ocolește investițiile

Sursǎ foto: Wall-street.ro

Temeri la vârful Heineken în ce privește anul 2025, dar compania nu ocolește investițiile

Cuprins Articol:

La un an de când a preluat conducerea Heineken România, Thibaut Boidin, un executiv care își trage inspirația din exemplul unui mare businessman francez, crede că piața berii este în revenire în România după câțiva ani complicați. Asta nu îl împiedică însă să fie precaut când vine vorba despre anul ce urmează, mai ales în ce privește mediul fiscal din România.

Astfel, acesta a explicat pentru wall-street.ro faptul că anul 2024 a fost, până în acest moment, unul mult mai bun decât anii precedenți, oferind în acest sens exemplul anului 2023 când, spune, Thibaut Boidin, industria berii în ansamblul ei a avut o scădere de 5 procente, lucru care a afectat și Heineken.

Parteneriatul cu Engie și alte investiții

Prin urmare, spune Managing Directorul Heineken România, 2024 a fost un an mai stabil, ceea ce a însemnat, implicit, că și industria de profil a performat mai bine, astfel că, adaugă el, se așteaptă ca aceasta să înregistreze o creștere de 1-2 procente în 2024, lucru valabil și pentru compania pe care o conduce.

Pentru anul următor plănuim să continuăm investițiile în România, o țară care este foarte importantă pentru portofoliul nostru, fiind și cea mai mare din Europa de Est, motiv pentru care am și anunțat parteneriatul nostru cu Engie, în urma căruia vom investi 35 de milioane de euro pentru decarbonizare.

Thibaut Boidin Managing Director Heineken România

De asemenea, în ce privește portofoliul de produse al companiei, executivul Heineken România spune că vor fi continuate investițiile și în această direcție, cu atât mai mult cu cât, adaugă el, românii sunt dispuși să testeze și să experimenteze produse noi.

Thibaut Boidin subliniază acest lucru, explicând că, de regulă, atunci când lansezi un produs nou pe piața din România, acesta are tendința să performeze bine, lucru care s-a întâmplat și cu Birra Morreti Sale di Mare, despre care afirmă că a pornit foarte bine.

În acest sens, el remarcă și faptul că românii sunt ceea ce se cheamă early adopters (adoptatori timpurii, n.r.), fiind, din acest punct de vedere, mai spune Thibaut Boidin, printre consumatorii cu cel mai proactiv comportament din Europa.

Când vine vorba despre investiții însă, executivul Heineken mai spune că nu trebuie uitate nici cele mai recente infuzii de capital ale companiei în fabrica din Miercurea Ciuc, care au vizat o linie de ultimă generație pentru îmbutelierea sticlelor nereturnabile, care dispune de un sistem de umplere cu o capacitate de 37.000 sticle/oră, precum și o nouă clădire în cadrul fabricii, printr-o investiție totală de 11 milioane de euro.

Strategia pentru 2025 și berea preferată

Totodată, executivul Heinken spune că strategia pentru anul viitor a companiei pe care o conduce este să se asigure că atât portofoliul de produse premium, cât și cel de produse cu prețuri mai mici ajung la consumatori.

Pe de altă parte însă, acesta recunoaște că este îngrijorat de mediul fiscal din țara noastră.

Ca să conduci o afacere, ai nevoie de predictibilitate, de claritate. Trebuie să poți să fii capabil să prevezi ce va urma, iar mediul fiscal este o necunoscută, nu doar pentru noi, ci pentru toată lumea. Așadar, îngrijorarea mea cea mai mare în ce privește anul următor este mediul fiscal.

Thibaut Boidin Managing Director Heineken România

Executivul Heineken s-a referit de asemenea și la relația companiei cu jucătorii din big retail, pe care o definește ca fiind bună, cu atât mai mult cu cât atât compania pe care o conduce, cât și firmele din retail, au același interes, mai precis acela de a le oferi consumatorilor cele mai bune produse, "în cel mai plăcut mod posibil".

Thibault Boidin a împărtășit de asemenea și gusturile sale în materie de bere, spunând că berea sa preferată este Neumarkt, un produs pe care l-a îndrăgit de altfel și familia sa în momentul când a venit în România.

De unde vine inspirația lui Thibaut Boidin

Totodată, acesta a dezvăluit și care este cartea sa favorită, practic lectura care i-a influențat cariera.

Astfel, deși spune că nu îi plac cărțile de business, executivul Heineken admite faptul că există o carte care i-a schimbat parcursul carierei, mai precis The Heart of Business (Inima afacerii, n.r.), de Hubert Joly.

Povestea autorului de altfel, mai spune acesta, nu este una oarecare, din moment ce Hubert Joy a fost CEO Best Buy, iar prin modul în care și-a planificat strategia pentru această companie și pe care îl povestește de altfel în carte, a pus oamenii în centrul afacerii, de unde și titlul volumului.

Această idee, de altfel, a fost chiar "importată" de executivul Heineken pentru a-i fi de ajutor în rolul pe care îl are acum în cadrul companiei, motiv pentru care în momentul de față personalul reprezintă preocuparea sa numărul 1.

Nu în ultimul rând, întrebat dacă există o personalitate care i-a influențat cariera într-un mod similar, Thibaut Boidin l-a numit pe Sfântul Francisc de Assisi, despre a cărui umilință, dorință de a le aduce bucurie oamenilor, cât și lipsă de preocupare pentru bani sau putere, spune că l-au influențat decisiv.

Personalizate pentru tine