9 Septembrie 2005

Marii producatori de anvelope o duc bine

Trei dintre cei mai mari producatori mondiali de anvelope au raportat cresteri spectaculoaase ale profiturilor pentru primul semestru din 2005, depasind chiar asteptarile analistilor.

Cea mai puternica firma in domeniul produselor din cauciuc destinate traficului rutier, Michelin, a obtinut in semestrul 1 din acest an un profit net de 389 milioane de euro, cu 8,9% mai mare decat cel aferent aceleiasi perioade din 2004. Vanzarile au crescut in perioada ianuarie-iulie 2005 pana la 7,49 de miliarde de euro in timp ce profitul operational a avansat cu 0,7%, la 687 de milioane de euro, peste media estimata de analisti de 658 de milioane de euro. Si marja operationala a grupului francez a crescut cu 0,1 puncte, la 9,2%, peste cea estimata de analisti de 8,8%, se arata intr-un comunicat al companiei. Actiunile companiei franceze s-au apreciat cu circa 10% de la inceputul anului, cresterea fiind sub cea de 21% inregistrata de grupul german Continental, dar peste cea de 2,1% a titlurilor Bridgestone.

Reprezentantii grupului au prevazut pentru acest an o crestere a costului materiilor prime cu 14-15%, peste estimarea initiala de 13%, iar, in acest context, au reafirmat continuarea politicii de majorare a preturilor. Cu toate acestea, analistii considera ca rezultatele peste asteptari ale Michelin au fost obtinute gratie unui mixaj bun al preturilor care a compensat in parte costul ridicat al materiilor prime.

Grupul german producator de anvelope Continental a anuntat si el cresterea profitului peste asteptarile analistilor,acesta fiind stimulat, in parte, de anumite castiguri exceptionale. Profitul inainte de deducerea dobanzilor si taxelor (EBIT) a crescut la 405,6 milioane de euro, in comparatie cu 277,7 milioane de euro in aceeasi perioada a anului trecut. Analistii intervievati de Reuters se asteptau la un profit de 374 de milioane de euro. Marjele operationale ale celui mai important producator de automobile din lume s-au imbunatatit la 11,4%, de la 8,8%, in urma cu un an. Compania isi mentine previziunile referitoare la cresterea la un nivel record a veniturilor si a profitului EBIT pe ansamblul anului, dar, din cauza cererii slabe din America de Nord, Continental nu se asteapta ca afacerile cu anvelope pentru automobile din Statele Unite sa redevina profitabile in ultimul trimestru al anului. Continental a realizat o crestere a profitului net la 243,3 milioane de euro, de la 123,8 milioane de euro, in aceeasi perioada a anului trecut.

Si grupul Pirelli a anuntat cresterea cu 33% a profitului operational, la 202 milioane de euro pentru prima jumatate a anului. Firma a mai anuntat, in cadrul unui comunicat, o crestere a vanzarilor de anvelope cu 8,3%, la 1,8 miliarde de euro, in timp ce profitul operational al diviziei a fost de 187 de milioane de euro, cu 21% peste cel inregistrat in urma cu un an. Datoriile nete au crescut usor, la 2,34 de miliarde de euro, de la 2,12 miliarde de euro, la sfarsitul lunii martie. Daca se include impactul pozitiv adus de vanzarea diviziei producatoare de cabluri, datoria neta a fost de 1,14 miliarde de euro. Grupul Pirelli a confirmat mentinerea estimarilor sale privind "imbunatatirea semnificativa" a profitului operational si a celui net in acest an.

In Romania, compania italiana Pirelli si firma germana Continental au deschis recent la Slatina o fabrica de cord metalic pentru anvelope care va necesita investitii totale de 40 de milioane de euro in urmatorii ani, pana cand va fi atinsa capacitatea maxima de 30.000 de tone anual. Cele doua companii au precizat, intr-un comunicat comun, ca noua unitate - Cord Romania SRL - infiintata la sfarsitul anului trecut, este detinuta in proportie de 80% de Pirelli Pneumatici, in timp ce Continental controleaza 20% din actiuni. De asemenea, grupul german Continental detine in tara noastra o fabrica de anvelope la Timisoara, fabricile de componente industriale Contitech Timisoara, PHX Romania si Phoenix Unio la Carei, in judetul Satu Mare, si uzina de componente auto Continental Automotive Products la Sibiu. Si Michelin are activitati in Romania, acestea desfasurandu-se in mare parte la fabricile din Cluj si Ploiesti. (R.S.)

"In primele sase luni, am facut progrese considerabile si asteptam a doua jumatate a anului cu incredere".
Manfred Wennemer, director executiv Continental



Citeste si