28 Decembrie 2009

MedLife vrea 50% din piata abonamentelor corporate in 2010



Operatorul de servicii medicale MedLife, cu afaceri de 26 de milioane de euro anul acesta, mizeaza pe o crestere de 50% a veniturilor incasate din abonamentele vandute catre companii pentru angajatii lor.
"In mod clar companiile vor continua sa cumpere abonamente pentru angajatii lor (fara a face neaparat o redimensionare a acestora), iar Medlife va continua sa intre agresiv pe acest segment si ne propunem ca anul viitor sa atingem 50% din piata corporate", a declarat pentru Wall-Street Mihail Marcu (foto), presedintele Consiliului de Administratie al lantului de clinici.

Comentariul lui Marcu vine in contextul in care criza a pus problema redimensionarii abonamentelor corporate, in conditiile in care unele dintre ele au inceput sa aiba probleme financiare, mai ales legate de fluxul de lichiditati.

Pentru MedLife, veniturile generate de segmentul retail (plata per serviciu, fara abonament) si corporate sunt "in echilibru", ceea ce inseamna, potrivit lui sefului operatorului, ca incasarile nu vor scadea, mai ales pe fondul extinderii retelei.

"In prima jumatate a anului vom deschide patru hiperclinici in Bucuresti si in tara", anunta Marcu, precizand ca pentru inaugurarea unei singure locatii este nevoie de o investitie cuprinsa intre 500.000 si un milion de euro. "Investitiile vor fi sustinute din surse proprii, MedLife fiind prin definitie deja o companie foarte lichida", a mai subliniat seful companiei de servicii medicale.

Cele patru hiperclinici vor depasi suprafata de 8.000 de metri patrati, existand posibilitatea ca incepand cu anul 2011 sa aiba fiecare in componenta unitati spitalicesti.

In primele noua luni ale anului, compania a inregistrat o cifra de afaceri de aproximativ 79 de milioane de lei (18,5 milioane de euro), in crestere cu aproximativ 44% fata de aceeasi perioada a anului trecut.

La ora actuala, lantul de clinici este compus din patru hiperclinici, cinci laboratoare proprii si 28 de centre medicale, avand un parteneriat de colaborare cu peste 100 de clinici din toata tara. MedLife, care numara peste 1.000 de angajati, opereaza si cel mai mare spital privat din Romania - Life Memorial Hospital.

Piata locala a serviciilor medicale private ar putea ajunge la sfarsitul acestui an la o valoare de peste 430 milioane euro, cu aproximativ 35% mai mult comparativ cu 2008, estimeaza oficialii MedLife. Pe piata serviciilor medicale private principalii jucatori sunt Medicover, MedLife, Euromedic, Centrul Medical Unirea, Medcenter, Gral Medical, Sanador, Centrul Medical Romar, Medsana si Hiperdia.

Citeste detalii despre cea mai mare tranzactie din serviciile medicale romanesti: SocGenAM cumpara 36% din MedLife pentru 20 mil. euro.

Afla cum incearca unele companii sa compenseze scaderea salariilor.



Citeste si