29 Septembrie 2010

TRANZACTIA ZILEI: La Fantana cumpara Rokor Ecostyle, o afacere evaluata la 4,35 mil. euro



La Fantana, cel mai important jucator pe segmentul distributiei si imbutelierii de apa naturala consumata prin intermediul watercoolerelor, achizitioneaza Rokor Ecostyle, mutare prin care ajunge la o cota de piata de peste 80% pe segmentul purificatoarelor.

In urma acestei tranzactii, Rokor Ecostyle isi pastreaza personalitatea juridica si marca si va continua sa opereze pe piata din Romania ca divizie dedicata segmentului sistemelor de purificare a apei a grupului La Fantana.

Contact de Wall-Street, Mihai Matyas (foto), directorul general al La Fantana, a declarat ca negocierile au inceput in urma cu 4 luni, fiind finalizate pe 27 septembrie.

"Prin aceasta tranzactie ne-am intarit pozitia pe piata si estimez ca achizitia Rokor Ecostyle va majora cifra de afaceri a La Fantana cu 15% anul viitor", spune Matyas.

Rokor Ecostyle, importatorul si distribuitorul exclusiv al purificatoarelor Waterpia in Romania, a fost infiintat in 2003 si condus de catre Serban Andrei in calitate de actionar majoritar, pana la preluarea de catre grupul La Fantana. Compania are 120 de angajati. In 2009 Rokor Ecostyle a inregistrat o cifra de afaceri de 10,4 mil. lei.

La momentul semnarii tranzactiei, valoarea (enterprise value) afacerii Rokor Ecostyle a fost de 4,35 milioane de euro.

Grupul La Fantana este prezent de peste 10 ani in Romania si are doua unitati de imbuteliere (Bucuresti si Talmaciu). In Romania compania are 450 de angajati.

La Fantana este prezenta si in Serbia unde detine o unitate de imbuteliere la Mitrovo Polje si 150 de angajati.

Compania are pe plan local o baza de 25.000 de clienti si un numar de 55.000 de watercoolere instalate la nivelul intregii tari.

Mihai Matyas a preluat din luna aprilie conducerea operatiunilor La Fantana, inlocuindu-l pe polonezul Jaroslaw Zuchowski.

Strategia pentru acest an vizeaza o politica mai agresiva pe segmentul rezidential, respectiv consumul de apa naturala prin intermediul watercoolerelor in propria locuinta.

In ceea ce priveste obiectivele financiare, Matyas estimeaza o crestere de 6% a afacerilor, dupa un declin de 10% in 2009, pana la 19 mil. euro. Anul trecut compania a raportat un profit brut de 5,4 mil. euro la nivelul afacerilor din Romania si 6,7 mil. euro la nivel de grup.

Cititi si Seful La Fantana: Momentul actual este mai provocator decat criza din 1996-1998



Citeste si