Preturile oualor ar trebui sa scada in a doua jumatate a lunii martie pana la nivelul mediu din luna februarie, deoarece deficitul de pe piata va fi acoperit, a anuntat vineri, intr-un comunicat, Uniunea Nationala a Crescatorilor de Pasari din Romania (UNCPR).

In lunile ianuarie-februarie fata de aceeasi perioada a anului trecut a existat un deficit pe piata de 30 de milioane de oua (12% din necesar), provenit aproape integral din reducerea importurilor, informeaza Mediafax.

Din cauza deficitului, preturile de vanzare la poarta fabricii au crescut pana la 0,5 lei oul incepand cu 27 februarie, fata de un nivel mediu de 0,39 lei pe parcursul intregii luni. Cresterea preturilor a fost accelerata si de viscol, care a impiedicat aprovizionarea magazinelor si a dus la epuizarea stocurilor. Refacerea stocurilor in magazine a crescut cererea pe o perioada scurta.

Potrivit asociatiei, in lunile martie si aprilie, comparativ cu perioada similara a anului trecut, pe piata romaneasca va exista un surplus de 30 de milioane de oua.

"Din cifrele de mai sus rezulta ca in partea a doua a lunii martie, in mod normal, preturile ar trebui sa coboare la nivelul mediu din februarie", se arata in comunicat.

Reducerea importurilor din ultima perioada a fost consecinta obligativitatii schimbarii custilor la nivel international, care a dus la inchiderea de ferme in tarile care nu au reusit modernizarea lor. Din acest motiv, in ultimele zile pretul oualor in magazine s-a majorat cu 50%.

Crescatorii de presa contrazic astfel Ministerul Agriculturii, care sustinea joi, intr-un comunicat, ca majorarea preturilor oualor nu a fost determinata de lipsa productiei, ca urmare a schimbarii sistemului de crestere a gainilor, si nici de cresterea preturilor de producator.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri