ANAF a decis sa vina cu o noua inlesnire pentru firmele care trebuie sa depuna declaratia 394. Astfel, dupa ce recent a dat posibilitatea firmelor sa depuna pana in octombrie declaratia 394 completata intr-o forma simplificata, ANAF a decis acum sa prelungeasca cu 5 zile termenul pana la care declaratia 394 trebuie depusa.

Declaratia 394 este folosita pentru a transmite catre ANAF toate vanzarile si cumpararile unui agent economic platitor de TVA.

"Declaratia 394 se va depune la organul fiscal competent pana in data de 30 inclusiv a lunii urmatoare incheierii perioadei de raportare declarate pentru depunerea decontului, in loc de data de 25 a lunii cum era prevazut pana acum. Propunerea ANAF vine in sprijinul contribuabililor si ofera acestora o suplimentare cu 5 zile a termenului de depunere a Declaratiei 394. In situatia in care perioada de raportare este luna calendaristica, termenul de depunere a declaratiei pentru luna ianuarie este pana la data de 28, respectiv 29 februarie, dupa caz", potrivit unui comunicat al ANAF.

In luna iulie, ANAF a anuntat ca declaratia 394 se va completa integral incepand cu 1 octombrie pentru toate operatiunile efectuate pe teritoriul national, iar pentru perioada 1 Iulie - 30 Septembrie 2016 se vor declara doar operatiunile derulate cu persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA (cartusul C), prorogandu-se termenul de declarare pentru celelalte operatiuni din declaratie, incepand cu cele aferente lunii octombrie 2016. De asemenea, ANAF a renuntat sa mai ceara unele informatii, pentru a simplifica Declaratia 394.

Declaratia 394 este a fost contestata de mediul de afaceri si de consultanti, din cauza volumului mare al informatii solicitate de ANAF.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri