Ne indreptam cu pasi repezi spre o economie in care digitalul este parte integranta, dar si facilitator. Anul 2017 ne aduce acronime ce vor fi tot mai comune pentru utilizatori (VR/AR/AI), dar care risca sa accentueze intarzierea brandurilor prezente deja spre digitalizare, considera Cristian Clita, Web & digital manager la IKEA SEE, si membru al IAB MIXX Jury.

Chiar si asa, ele reprezinta tot mai mult apropierea spre digital economy, dincolo de faza initiala (disruption). “In anii viitori vom vedea o integrare tot mai puternica a acestor elemente cu efecte in industrii “traditionale” cu jucatori nu tocmai pregatiti (inca) de miscari agile”, considera, intr-un interviu exclusiv cu wall-street.ro, specialistul pe regiune al IKEA.

Principalele provocari ale IKEA pe zona de digital si ponderea investitiilor in digital

Brandul IKEA este unul puternic in zona de home design, insa, asa cum te-ai astepta, investitiile in marketing sunt pe masura. Ce pondere, se duce, insa, in digital?

“Brandul IKEA si-a castigat pozitia prin produsele ce raspund nevoilor pe care oamenii le au in viata de zi cu zi. Principala provocare in urmatorii ani pentru noi este sa replicam in comunicarea digitala acelasi lucru. Campaniile care functioneaza cel mai bine (si nu cred ca mai este o surpriza pentru nimeni) sunt cele care raspund nevoilor oamenilor”, spune, destul de vag, Cristian.

“Ponderile de la luna la luna depind de obiectivele pe care le au campaniile pe care le avem, dar pe termen lung se poate observa o descrestere a bugetelor din zona traditionala, corelate direct cu cresterea digitalului. Astfel, pentru campanii in care nu avem TV, atingem aproximativ 50% din buget”, puncteaza managerul companiei.

Il intreb pe Cristian cum ar imparti un buget de 10.000 de euro, disponibil pentru a promova in digital un magazin de comert online axat pe fashion.

“Dincolo de nevoia unui brief ceva mai detaliat pentru a intelege care sunt obiectivele pe termen lung pe care magazinul le are, recomandarea mea este o impartire pe un canal ce poate produce awareness, seach marketing pentru a sustine traficul prin brandurile pe care le vinde magazinul, social media, pentru a acoperi consumul de mobile si a te pozitiona acolo unde consumatorul isi cauta informatia (aceasta fiind doar o supozitie despre publicul tinta) si video (Youtube si vloggers) pentru inspiratie)”, sfatuieste managerul IKEA.

Ca instrumente mai putin cunoscute pe partea de marketing, specialistul recomanda un tool pentru ad research (testare Attensee) si Retail Analytics, un instrument de monitorizare a traficului instore.

Campanii romanesti si internationale care i-au atras atentia

Cristian Clita indica cateva reclame pe care le-a remarcat in ultimul timp:

Din Romania:

  • ACR Street Test View - pentru modul interesant in care a oferit un instrument de invatare altfel, folosind tool-uri pe care le exploatam cu totii zi de zi.
  • Pay With Blood - Untold - pentru ca ofera un raspuns interesant unei probleme presante din societatea noastra, donarea de sange.

Internationale:

  • Like a Girl - pentru ca incerca sa ofere raspunsuri reale la probleme presante.
  • The Next Rembrandt - o idee originala, inovativa si care se foloseste la maximum de tehnologie in cel mai creativ mod.
  • Justino - pentru ca e foare greu, de Craciun, sa te distantezi de toate reclamele din acea perioada, pastrand umanitatea si valorile sarbatorii.

Un sfat de final, pentru un junior care ar dori o cariera in marketing digital – “Dedica timp pentru a intelege cum poti vinde “digitalul” celor mai putin pregatiti ca tine, altfel risti sa fii “omul de la digital” care stie foarte bine ce face, dar nu pare sa conteaza prea tare pentru business”, incheie Cristian.

Cum ti se par campaniile de digital din .ro? Ce ai schimba, ce ai imbunatati? Te incurajam sa comentezi.


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Economie »



Setari Cookie-uri