Proiectele publice de reabilitare termica, derulate cu scopul de a reduce emisiile CO2, ca urmare a asumarii fata de Uniunea Europeana a normativelor privind cresterea eficientei energetice a Romaniei, ajung sa reprezinte circa 30% din volumele vandute de producatorii de solutii de termosistem, asta in conditiile in care piata producatorilor de profil si de solutii adiacente se confrunta cu o supracapacitate la nivel local.

Intr-un interviu acordat wall-street.ro, Laurentiu Istrate (foto cover), directorul general Austrotherm Romania, unul dintre cei mai mari producatori de solutii de termoreabilitare la nivel local, a vorbit despre principalele provocari cu care piata se confrunta si despre oporunitatile pe care le vede pe un sector care va creste tot mai mult in anii urmatori.

In opinia sa, anul 2016 a fost cel mai bun de dupa avantul inregistrat inaintea crizei, iar premisele pentru acest an se pastreaza la fel de optimist.

“2016 a fost cel mai bun an dupa 2008. Cresterea masei monetare s-a simtit puternic si pe piata materialelor de constructii, precum si pe cea a materialelor termoizolante premium. Este anul in care vanzarea a devenit cu adevarat calitativa, inregistrand un procent semnificativ in zona produselor premium, a celor recomandate de specialisti si de catre certificarile de produs. Peste 75% din productia Austrotherm este alocata produselor de densitati mari, a produselor considerate premium”, a punctat Laurentiu Istrate, directorul general Austrotherm.

Potrivit declaratiilor sale, business-ul Austrotherm, a inregistrat la nivelul anului trecut o crestere de peste 10% a volumului vandut, anul 2016 fiind al doilea an consecutiv in care grupul austriac a inregistrat o evolutie pozitiva a rezultatelor.

O pondere importanta a activitatii companiilor specializate in productia de polistiren a fost reprezentata de lucrarile de termoreabilitare, derulate de catre autoritatile locale, fie din bani de la buget, fie prin fonduri europene.

“Am observat o crestere importanta in Bucuresti si judetul Ilfov, prin continuarea programului de reabilitare a blocurilor de locuinte, program care speram ca va continua si in acest an 2017. Au beneficiat de termoreabilitare, atat blocuri din orase mari precum Cluj, Targu Mures, Suceava, Bacau, Arad, Craiova cat si din orase mai mici ca numar de locuitori, precum Slatina sau Deva. (…)Din estimarile noastre, la reabilitari ajung intre 25-30% din volumele vandute. Inca se utilizeaza in aceste proiecte produse generic denumite “ economice”, decizia de achizitie fiind uneori bazata pe instrumentul numit “ pret” si mai putin pe opinia specialistului si a normelor de aplicare din domeniu. (…). Credem, insa, in proiectele rezidentiale noi si in potentialul acestora de a genera o crestere a pietei. Sunt santiere deschise inca din 2016, dar si unele noi, atat in Bucuresti cat si in centrul, vestul si nordul tarii”, a precizat Laurentiu Istrate.

Executivul din fruntea Austrotherm, sustine ca deschiderea catre informare si educare a celor interesati, dar si controalele serioase ale autoritatilor, au dus in 2016, in mare parte, catre reabilitari realizate correct, cu produse recomandate.

“Sustinem si promovam pe toate canalele necesitatea de a se utiliza la reabilitari, dar si la celelalte lucrari, produsele corecte conform instructiunilor de montaj ale producatorilor. (…) Cred ca in acest moment pe piata materialelor termoizolante exista o supracapacitate de productie. Deocamdata, noi ne concentram pe eficientizarea la maximum a capacitatilor de care dispunem, de gasirea solutiilor de optimizare interna si de sustinere permanenta a partenerilor loiali. Suntem o companie cu o istorie de 17 ani in piata din Romania si peste 60 de ani in Austria. Vom genera si in aceasta perioada solutii de pastrare a cotelor de piata si a garantiei calitatii produselor si serviciilor atasate”, a mai aratat Istrate.

Conform datelor Austrotherm, piata de polistiren expandat a avut o evolutie pozitiva in ultimii trei ani, iar la nivelul anului 2016 s-a ridicat la 3,5 milioane metri cubi.

“In ultimii doi ani s-a simtit o preocupare mult mai atenta a autoritatilor in privinta respectarii directivelor europene ce privesc economisirea resurselor si a emisiilor de CO2. Acest lucru a dus la finantari importante ale programelor de reabilitare termica in Bucuresti si alte orase importante din tara, la un control mai sever in ceea ce priveste folosirea materialelor corespunzatoare si de calitate. Cred ca singura sansa sa putem avea acces la fonduri europene si la alte finantari directionate spre acest sector este respectarea angajamentelor luate de autoritati in acest domeniu ceea ce ar insemna un volum mare de lucrari de reabilitare care trebuie executate cu materiale conforme si de calitate. In ceea ce priveste cladirile noi, alinierea la standarele europene pentru a atinge obiectivele asumate privind constructiile “low energy consumption”, vor duce la o dublare a grosimii materialului termoizolant”, a mai precizat seful Austrotherm Romania.

Conform datelor publice, Austrotherm a incheiat anul 2015 cu afaceri de peste 20 de milioane de euro, iar anul trecut a incheiat cu un plus de peste 10%. Pentru anul 2017, producatorul austriac de solutii de termoreabilitare mizeaza pe o crestere similara cu cea din ultimul an.

Austrotherm este unul dintre cei mai mari producatori de polistiren si solutii destinate izolarii termice a locuintelor, o piata pe care mai activeaza nume precum AdePlast, Baumit sau Hirsch Porozell (companie care a achizitionat recent liniile de productie polistiren ale Arcon).

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri