In eCommerce, rata de conversie se refera, in general, la raportul dintre numarul de vizite pe un magazin online si numarul de achizitii, pe o perioada determinata de timp. De exemplu, daca Website-ul tau a primit 1.000 de vizitatori intr-o luna si a facut 10 vanzari, rata de conversie este de 1%. Cum se compara ratele tale de conversie cu ale liderilor pietei, in 2016?

Compania de cercetare Compass analizeaza tranzactii de peste 13 miliarde de dolari; media rezultata a ratelor de conversie s-a ridicat la 1,33%, in 2016, la nivel global.

Daca magazinul tau opereaza cu o rata de conversie de peste 3,6%, te afli in top-ul performerilor.

Cateva date interesante ale studiului:

- Google Ads performeaza mai bine decat Facebook Ads, in cazul magazinelor mari;
- Pentru magazinul mediu, Facebook Ads si Google Ads au o performanta similara;
- Tot in cazul magazinelor medii, canalul Organic (Google search) performeaza cel mai slab;
- eMail-ul este, de departe, cel mai performant canal pentru eCommerce, multiple magazine majore generand rate de conversie de aproape 10% din eMail-ing.

Consumatorii se pot comporta diferit, in functie de tipul de produse pe care le cumpara, de la cine achizitioneaza si unde sunt localizati. Toti acesti factori afecteaza ratele de conversie.

De exemplu, oamenii care vor sa achizitioneze produse de infrumusetare, nu se vor comporta ca cei care cumpara electronice.

Un alt aspect care are impact major in ratele de conversie este, bineinteles, pretul. Piata locala este, inca, una extrem de sensibila la pret – vezi ofertele multiple si chiar sloganurile unor magazine. Produsele scumpe necesita in general un proces mai complex de achizitie decat cele ieftine, astfel incat un cumparator poate vizita de mai multe ori site-ul cu pricina, inainte de a apasa butonul de buy si a plati. Evident, ratele de conversie ale respectivului magazin vor scadea.

Trebuie, deci, sa compari ratele de conversie ale business-ului tau cu ale altora, similare ca marime, ca locatie si ca platforma pe care o folosesc. Toti acesti factori influenteaza o “rata buna de conversie”.

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri