GLAMI: Un tool nou de căutare produse dublează rata de conversie

Motorul de căutare online GLAMI a reuși să dubleze ratele de conversie ale magazinelor online prin intermediul unei noi funcționalități de inteligență artificială. În octombrie 2019 glami.ro a lansat căutarea folosind imagini pe versiunile sale mobile și apoi pe desktop, o nouă tehnologie AI care face cumpărăturile online mai ușoare, cu recomandări personalizate mai detaliate, care după 9 luni de funcționalitate, a arătat o creștere a vânzărilor partenerilor.

GLAMI.ro, motor de căutare online de modă, care aparține unui start-up ceh și a intrat pe piața locală în 2017, a luat decizia de a trece dincolo de căutarea online bazată pe text, pentru a oferi vizitatorilor căutarea folosind imagini și filtrare a produselor, bazată pe AI.

Funcția de căutare și filtrare produse prin intermediul imaginilor le permite cumpărătorilor să caute prin toate categoriile de modă prezente pe GLAMI și apare ca un modul de sine stătător, în versiunile mobile și desktop. Fiecare articol de îmbrăcăminte, accesoriu sau piesă de încălțăminte prezent într-o imagine sau captură de ecran încărcată pe www.glami.ro este segmentată în recomandări specifice categoriei.

Tehnologia de căutare folosind imagini reprezintă o coexistență armonioasă a comodității cumpărăturilor online și a experienței de descoperire a pieselor vestimentare din magazinele fizice pentru toți utilizatorii www.glami.ro care au folosit funcționalitatea de căutare prin imagini. În prezent, pe www.glami.ro, fanii de cumpărături online pot găsi peste 730.000 de produse de la peste 13.000 de mărci.

Căutarea prin imagini a dus la dublarea ratei de conversie

În perioada octombrie 2019 - iunie 2020, ratele de conversie ale vânzărilor care decurg din instrumentul de căutare prin imagini de pe www.glami.ro au fost de două ori mai mari pentru magazinele online partenere, comparativ cu conversiile generate prin căutarea obișnuită, de tip text și filtrarea manuală a produselor.

Citeste si:
Vânzările cu 50% mai mari în fashion online. Halatele de baie, cele...
Coronavirus | Vânzările cu...
Citeste si:
8 remedii pentru ameliorarea durerii in gat
8 remedii pentru ameliorarea...

De asemenea, în timpul testării tool-ului de căutare prin imagini, 80% dintre utilizatorii care au folosit instrumentul de căutare folosind fotografii au utilizat capturi de ecran pentru a căuta produse și au fost mai interesați de ținutele bloggerilor și de colaje de produse tip moodboards decât de a încarca foto cu celebrități.

Cele mai căutate produse prin instrumentul de căutare folosind imagini au fost rochiile înflorate și pantofii sport. Utilizatorii români au fost, de asemenea, interesați să caute ținute din seriile TV transmise pe platforme precum Netflix, cel mai înalt clasament al căutărilor fiind deținut de serialul TV „Stranger Things”.

Cum funcționează căutarea folosind imagini

Tehnologia de visual search introdusă de GLAMI folosește o tehnică de învățare automată care imită modul în care cumpărătorii se gândesc la produse și oferă recomandări mai relevante și o experiență de utilizator mai bună.

Un alt plus este faptul că tehnologia îi ajută și pe retaileri, în special pe e-tailerii internaționali, să-și eficientizeze și să-și extindă eforturile globale de merchandising și categorizare, eliminând barierele de limbă locale asociate cu clasificările bazate pe text.

Citeste si:
VIDEO Cum îți poți crește vânzările cu ajutorul motoarelor de...
VIDEO Fashion și home&deco în...

Lansat în 2017 în România, GLAMI.ro oferă cumpărătorilor online de modă o destinație one-stop-shop pentru cumpărături online de modă și posibilitatea de a vizualiza sute de mii de produse și de a găsi rapid produsele potrivite nevoilor lor, cât și bugetului lor. La nivel mondial, platformele GLAMI sunt vizitate de peste 45 de milioane de utilizatori în fiecare lună. În cele 15 țări în care operează GLAMI, există +7 milioane de utilizatori care urmăresc activ conținutul de social media pe canalele GLAMI.


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea eCommerce »



Setari Cookie-uri