De aproape un an si jumatate de la lansarea pe piata din Romania, www.glami.ro a devenit destinatia a milioane de cumparatori online. Singurul catalog online de moda din tara noastra, Glami le ofera vizitatorilor cele mai potrivite alegeri vestimentare, adaptate nevoilor si preferintelor lor.

Glami Romania face parte din corporatia internationala Fashion Inspiration Group, cu prezenta in 12 tari si planuri ambitioase de dezvoltare. Cat despre rezultatele pe plan local, dupa depasirea forecastului de 2 milioane de euro venituri generate pentru parteneri dupa numai sase luni de la lansare, anul acesta echipa din Romania tinteste 12 milioane de euro castiguri pentru magazinele locale si internationale prezente pe Glami.ro.

Am stat de vorba cu Michal Jirak, co-fondator Glami si unul dintre personajele-cheie in lansarea operatiunilor din Romania, despre decizia grupului ceh de a investi in tara noastra, cat si despre celelalte afaceri dezvoltate de grupul MITON, riscurile si satisfactiile unui antreprenor global, precum si planurile pentru business-ul din Romania.

• Care credeti ca sunt calitatile pe care trebuie sa le aiba un om de afaceri de succes?

Ceea ce am invatat, construind companii noi si investind in unele deja existente, este sa nu obligi fondatorii sa lucreze in acelasi mod. Pe masura ce fondatorul devine director executiv, apoi directorul executiv devine membru in consiliul de administratie, stilul de lucru poate diferi de la o etapa la alta. Fiecare afacere poate fi condusa in mai multe feluri, insa nu toate stilurile sunt compatibile cu toate afacerile.
In cazul meu, am dat tot ce am avut mai bun atunci cand am avut un scop clar si precis. Cand sunt distras, am emotii ca nu lucrez spre scopul final. Iar pierderea increderii in scopul final duce la rezistenta mai scazuta la diferite distrageri de atentie.

• Care sunt greutatile si avantajele drumului antreprenorial?

Nu am vrut niciodata sa fiu un simplu antreprenor – am vrut sa creez lucruri pe care nu le-as fi putut face fara ajutorul altor oameni. Avantajul pentru mine a fost faptul ca am creat produse extraordinare. Oamenii sunt, intotdeauna, subiectul cel mai dificil. Echipa pe care o ai este cea mai mare responsabilitate a ta, dar, in acelasi timp, si cea mai mare sansa de a te simti bine la locul de munca si de a-ti indeplini visurile. Daca vrei sa fii antreprenor si sa ai program flexibil si timp liber, ar trebui sa intrebi alti antreprenori fiindca, parerea mea, 90% dintre ei iti vor spune ca asa ceva nu exista. Nu e imposibil, insa partea asta nu vine automat odata cu antreprenoriatul.

• In afacerile pe care le-ati infiintat, este ceva ce ati fi vrut sa faceti diferit?

Atat de multe lucruri! In unele dintre afacerile care nu au avut succes, chiar nu imi dau seama ce s-a intamplat. Insa in afacerile care au avut si au succes, observ cat de inceti sau de naivi am fost la inceput. Dar, in general, nu este vorba despre cunostinte in afaceri – a fost nevoie sa facem acele greseli pentru a descoperi factorii-cheie in cresterea afacerilor.

• Exista o afacere anume pe care sunteti focusat in viitorul apropiat?


Sunt extrem de focusat pe Glami si pe explorarea altor modalitati prin care oamenii descopera ceea ce vor sa cumpere. Cred ca cea mai mare expunere va fi facuta via imagini si emotii. Sunt atatea lucruri pe care oamenii vor sa le cumpere si care nu pot fi descrise in cuvinte – pur si simplu stii atunci cand vezi lucrul respectiv.

• Ce aduce nou Fashion Inspiration Group la background-ul dvs antreprenorial?

Un amestec de global si local. Vrem sa crestem numarul de tari in care suntem prezenti, dar avem si un puternic focus local. Asta este cea mai mare provocare acum – multe culturi in aceeasi echipa, multe limbi vorbite, dar o singura viziune.

• Ce planuri aveti in legatura cu extinderea Glami in alte tari?

Pentru acest an avem in plan lansarea Glami in cateva tari din Europa. Anul viitor ne lansam si pe un alt continent, dar nu va pot da mai multe detalii in acest moment.

• Sustineti tehnicile noi gen AR/VR pentru o altfel de experienta oferita clientilor? Vedeti o viitoare implementare a acestora pe platforma Glami?

Vad in jur multe cazuri in care AR sau VR sunt folosite cu succes. Un exemplu poate fi investitia noastra in Sense Arena, care ajuta in antrenamentul hocheistilor profesionisti. Multe locuri de munca vor fi transformate si lumea jocurilor este deja sub presiune. Eu, insa, nu sunt fan al petrecerii timpului in lumea virtuala ca sa scap de cea reala.
La Glami credem ca invatarea si recunoasterea imaginilor este cheia, folosirea AR sau VR in acest domeniu nu este inca OK.

• Ce lipseste, in acest moment, mediului de afaceri european?

Europei ii lipseste marimea Asiei si cifrele record ale Silicon Valley. Nu cred ca mediului de afaceri ii lipseste altceva semnificativ. Afacerile start-up din Europa invata cum sa functioneze mai repede intr-un mediu divers din punct de vedere lingvistic si asta poate fi inca un avantaj in timpul expansiunii.

• Vedeti un viitor in care vor fi mai putine brand-uri, dar mai puternice si cu arie de acoperire mai mare, care sa ne satisfaca necesitatile? Companii gen Google sau Facebook pot fi “de temut”?

In tehnologie cam asta s-a intamplat in ultimii ani. Sunt insa optimist ca aceste companii mari nu se vor schimba si acolo unde exista o companie mare careia ii e frica sa faca schimbari majore si sa-si strice profiturile, va fi loc pentru idei noi.

• Ce credeti ca lipseste, la scara mare, in domeniul e-commerce in general si e-commerce de moda in particular si ce ati aduce nou dvs, ca antreprenor?

Moda a fost din totdeauna fragmentata. Vine din natura acesteia, ca o modalitate de exprimare a individualitatii. Acum ca orice e-vanzator poate trimite colete in orice tara, alegerile cumparatorilor devin si mai complicate. Aici intervenim noi, la Glami: potrivim cumparatorul potrivit cu produsul sau brandul potrivit. Ajutam clientii sa descopere noi trenduri in moda si sa cumpere marcile pe care deja le indragesc, in modul cel mai simplu cu putinta.

• Care sunt telurile maxime pe care le aveti in business?


Sa ma opresc atunci cand este momentul potrivit. In afacerile noastre progresive, este cel mai bun lucru pe care-l poti face pentru lume.

• Cum va relaxati? Ce ne puteti spune despre omul Michal Jirak?


Aleg sa ma relaxez prin orice imi face inima sa bata mai repede si ma deconecteaza de la mediul de afaceri in care functionez. In sport, am tendinta de a ma focusa in fiecare an pe o directie diferita: de la alergare, mountain bike, zbor cu parapanta si pana la surfing. Anul asta am inceput jet surfing si, cum este un sport caracteristic Cehiei, cred ca mi se potriveste. Oricand am un minut liber, imi place sa desenez, in loc sa verific ce se mai intampla prin social media. Partea asta artistica as vrea sa o folosesc mai mult in viitor.

Despre Michal Jirak
Este unul dintre co-fondatorii si investitorii Fashion Inspiration Group (compania care opereaza afacerile Glami din toate cele tarile in care brandul este prezent). Dl. Jirak este si partener fondator al MITON, incubator de afaceri si grup de investitii digitale in Europa Centrala si de Est, care a dezvoltat zeci de afaceri in consumer internet si e-commerce. Printre proiectele lansate si dezvoltate cu succes de dl. Jirak se numara Heureka.cz, business e-commerce cu cea mai mare dezvoltare in Cehia si Slovacia, Slevomat – portal de oferte prezent in sase tari si achizitionat de Secret Escapes in 2017, precum si Bonami – shopping club-ul home & decor nr. 1 din Cehia, prezent si in Romania.

Despre Glami Romania
Magazinele online de fashion din Romania, fie ca sunt parte a unor lanturi internationale sau sunt operate local, se pot inregistra pe www.glami.ro si vor avea acces la un trafic mai mare si vizitatori interesati de oferta lor de produse, vizitatori care apoi le vor deveni clienti pe platformele proprii. De asemenea, au posibilitatea sa liciteze in timp real si sa-si promoveze categoriile de interes in concordanta cu stategiile de marketing si vanzari proprii. Glami Romania a fost a opta tara in care catalogul online de fashion a fost lansat, pe 15 iunie 2017. Compania mama a crescut de la o echipa de 4 oameni la peste 150 de angajati in 12 tari – totul dupa doar 5 ani.

Black Friday 2018 la Glami Romania
Anul acesta, Glami aduce in premiera de Black Friday un mix omnichannel de promovare a sortimentatiei prezentate pe www.glami.ro, inclusiv prin canalele social media, incluzand Instagram. Black Friday la Glami Romania se va desfasura in perioada 16-19 noiembrie 2018, fiind urmat de Cyber Monday si de o saptamana de CRAZY SALES cu reduceri de pana la 70% la sortimentatia partenerilor inregistrati.