Praktiker: Vanzarile online le vor depasi pe cele ale unui magazin obisnuit. Tinta este ca in online sa vindem cat doua spatii comerciale

Vanzarile magazinului online Praktiker, deschis in cursul anului trecut, vor depasi pe cele ale unui magazin obisnuit in cursul acestui an, in conditiile in care valoarea medie a bonului o depaseste pe cea dintr-un magazin traditional, retailerul de bricolaj urmand sa investeasca tot mai multe resurse in aceasta directie pe parcursul anului.

Intr-un interviu acordat wall-street.ro, reprezentantii Praktiker sustin ca de la inceputul lunii martie vanzarile magazinului online au inregistrat o crestere spectaculoasa, mult peste asteptarile companiei.

„Magazinul online va depasi vanzarile unui magazin obisnuit. Incepand cu luna martie a fost un boom in privinta vanzarilor, mai ales pe segmentul produselor destinate gradinii. Masinile motorizate de gradina si mobilierul de gradina s-au vandut foarte bine, in timp ce produsele pentru mobilier au continuat sa fie cautate, la fel si parchetul si micile decoratiuni”, au declarat oficialii Praktiker.

Praktiker vrea ca pana la finalul anului sa vanda online chiar si cat doua magazine traditionale. Cum ar putea fi posibil?

Planurile retailerului de bricolaj, detinut de catre omul de afaceri turc Omer Susli, candva liderul pietei locale de profil, vizeaza o dezvoltare a retelei comerciale pe Internet, iar parte a acestei directii va fi marcata de inaugurarea a doua noi hub-uri de vanzari la nivelul tarii, precum si de lansarea unei facilitati pentru clienti de tipul „click & collect”.

„Pana la finalul lunii vom mai avea inca doua hub-uri la nivelul intregii tari care vor deservi drept spatii de livrare online pentru punctele cheie ale tarii. Pana acum produsele au fost livrate catre toate colturile tarii din magazinul situat in Vitan, in timp ce pana la finalul lunii mai vom extinde si in Iasi, precum si in Targu Mures. (...) La jumatatea acestui an vom demara si proiectul << click & collect >>, prin intermediul caruia vom pune la dispozitia clientilor posibilitatea de a comanda produsele direct in magazin si a le ridica in regie proprie”, au mai aratat reprezentantii Praktiker.

Tot parte a planurilor pentru dezvoltarea canalului de vanzari online va fi reprezentat de extinderea portofoliului de produse in magazinul virtual, astfel ca pana la finalul anului oficialii retailerului intentioneaza ca toate produsele comercializate in magazine sa se regaseasca si pe site-ul companiei.

Intrebati de wall-street.ro la cat se ridica in prezent valoarea medie a unui bon in magazinul online, reprezentantii Praktiker sustin ca acesta este peste media dintr-un magazin, fiind situata la 300 – 350 de lei.

Investitii de peste 8 mil. euro in modernizarea a 13 spatii comerciale

Tot parte a planului de revitalizare a business-ului Praktiker la nivel local este reprezentat si de investitiile in magazine, pe lista companiei fiind in acest an 13 spatii comerciale care ar urma sa absoarba investitii totale ce depasesc 8 milioane de euro.

„Ne dorim sa reamenajam magazinele intr-un mod mult mai accesibil pentru clienti, atat vizual, cat si din punctul de vedere al ofertei comerciale. Vrem sa atingem 20 de magazine rebranduite pana in primavara anului viitor, iar bugetul mediu alocat unei unitati se ridica la aproximativ 600.000 de euro”, a declarat Omer Susli, proprietar al Praktiker Romania.

Omer Susli spune ca 2016 a fost anul care a adus cea mai puternica diminuare a pierderilor si a creat premisele revenirii pe profit din acest an.

“2016 a fost un an bun din toate punctele de vedere, de la preluare pana acum, am pastrat si cresterea, dar si diminuarea pierderilor. Am inregistrat o crestere de 4-5% a rulajului fata de nivelul anului 2015. Pierderile s-au diminuat cu foarte mult, suntem aproape de break-even, iar in 2017 vrem sa inchidem cu profit. Sunt toate premisele sa stabilim acest pas”, a mai aratat Omer Susli

Afacerile Praktiker s-au ridicat anul trecut la 137 milioane de euro.

Praktiker este unul dintre cei mai importanti retaileri DIY, o piata pe care mai activeaza nume precum Dedeman, Leroy Merlin, Arabesque, Kingfisher sau Hornbach.

Despre autor

Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Economie »



Setari Cookie-uri