5 masuri usor de implementat pentru o afacere "verde"

Este crucial sa te diferentiezi de competitie, daca vrei sa ai succes in lumea afacerilor.

Iar acest lucru este cu atat mai important acum, cand clientii au nenumarate optiuni din care pot sa aleaga. O afacere eco poate fi elementul cheie prin care sa iti pastrezi clientela fidela, dar sa atragi si oameni noi, scrie

forbes.com

. Mai ales pe cei care au facut un scop din a duce o viata „verde“, care sa aiba un impact cat mai mic asupra mediului inconjurator. Acestia vor aprecia cel mai mult eforturile tale. Si nu sunt putini.

In plus, astfel de masuri te vor ajuta si pe tine sa economisesti bani. Iata care sunt acestea:

Citeste si:
Carrefour reinvie comertul de alta data: produse vrac si sticle goale
Carrefour reinvie comertul de...

1. Foloseste sisteme de iluminat cu tehnologie LED

Studiile arata ca astfel de sisteme de iluminat au o durata de viata mai lunga si consuma mai putina energie decat becurile clasice. Astfel, factura ta la energie va fi mai mica, iar un consum mai redus de energie este o parte importanta dintr-un stil de viata eco. Mai ales ca modul in care aceasta este obtinuta afecteaza considerabil mediul inconjurator.

2. Redu consumul de hartie

Daca este posibil, redu cu totul consumul de hartie din birou. Daca totusi trebuie sa printezi, foloseste hartie ecologica. Companiile care produc hartie reciclata mentioneaza acest lucru pe baxuri, asa ca acestea vor fi usor de reperat cand faci aprovizionarea. Hartia eco este produsa din cea pe care o aruncam noi la gunoi in fiecare zi. La productia ei se foloseste cu 45% mai putina energie decat in fabricarea celei obisnuite. In plus, deseurile care raman in urma sunt injumatatite. Si nu uita sa reciclezi hartia de la birou. Asta inseamna sortarea deseurilor, o practica obisnuita in tarile civilizate, mai putin folosita insa la noi.

3. Foloseste produse de curatat biodegradabile

Citeste si:
Premieră: Un parc experimental dedicat energiei verzi se...
Premieră: Un parc...

In acest fel, substante chimice foarte periculoase care se gasesc in produsele de curatat clasice nu vor mai ajunge in mediul inconjurator. In plus nu iti vei mai supune nici angajatii la pericole. Un spray pentru mobila, de exemplu, poate duce la alergii in cazul persoanelor sensibile. Exista si in Romania deja foarte multe supermarketuri care au variante eco la aproape toate categoriile de produse pentru curatat.

4. Inlocuieste electronicele vechi

Laptopurile vechi consuma mai multa energie. La fel si toate electronicele din biroul tau care nu au fost inlocuite la timp. Variantele de ultima generatie te ajuta sa reduci factura la energie. Uita-te asadar dupa produse din clasa energetica A++.

5. Foloseste energie alternativa

Citeste si:
Românul care a renunțat la Facebook și s-a dedicat consultanței...
Programatorul român care a...

Energia alternativa este generata de surse precum eolienele sau panourile solare. Nici energia geotermala sau energia hidraulica nu sunt de ocolit. In tarile oocidentale, acest tip de energie poate fi cumparat direct de la companiile de curent. Aici, daca esti proprietarul unei afaceri mai mici care functioneaza intr-un sediu propriu, poti monta singur panouri solare, pentru o afacere mai „verde“.

Urmand pasii de mai sus, poti economisi sume importante la facturile de energie electrica si poti face afacerea mai interesanta in ochii clientilor care prefera un stil de viata eco. Poti face din acest aspect chiar centrul unei campanii de marketing si constientizare, castigand considerabil la capitolul imagine.

Sursa foto: Shutterstock.com
Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Economie »



Setari Cookie-uri