Numarul persoanelor care fac imprumuturi este in crestere atat in Romania, cat si in Republica Moldova, iar destinatiile banilor sunt aceleasi in ambele state.

In ciuda unui an zbuciumat din punct de vedere economic si politic, romanii si moldovenii au cumparat mai multe, consumul a crescut, iar numarul creditelor este si el semnificativ mai mare decat in anii trecuti. Interesant este si faptul ca atat romanii, cat si moldovenii, se imprumuta pentru a face aceleasi achizitii. Iata ce imprumuturi fac romanii de pe ambele maluri ale Prutului:

1. Creditele rapide, la mare cautare, mai ales in perioada Sarbatorilor

Atat in Romania, cat si in Republica Moldova, creditele mici sunt foarte accesate. In perioada Sarbatorilor se fac si mai multe imprumuturi pentru masa, dar si petru diverse calatorii. Daca ne uitam la un asemenea credit rapid in Chisinau vedem ca este vorba despre sume mici, care pot fi inapoiate in decursul unei luni si care reprezinta, de fapt, un fond salvator pana la salariu, mai ales in perioadele cu multe cheltuieli. Aceeasi este situatia si in cazul creditelor de aceasta natura accesate in Romania - sumele acordate sunt relativ scazute, iar timpul de inapoiere este de cele mai multe ori de cel mult un an.

Creditele rapide sunt accesate si pentru renovarea locuintei, pentru nevoile personale neprevazute sau urgentele medicale.

Citeste si:
CSALB vede mai multe concilieri în 2021; IFN-urile refuză însă prea...
CSALB se așteaptă în 2021 la...

2. Creditele de consum, folosite pentru taxe de studiu si evenimente

In Romania s-au acordat credite pentru consum in lei si euro in valoare de 9,5 miliarde de lei (2 mld. euro) in perioada ianuarie - iunie 2017, cea mai mare valoarea inregistrata in ultimii noua ani. Si in Republica Moldova exista un apetit crescut pentru credite de acest tip.

Scopul acestora este preponderent achitarea studiilor, organizarea de evenimente precum nunti sau botezuri, achizitionarea unui autoturism, imbunatatiri in locuinta, achizitionarea de electrocasnice si electronice.

3. Achizitionarea unei locuinte, principalul motiv pentru care se imprumuta moldovenii si romanii deopotriva

Cumpararea unei locuinte ramane unul dintre cele mai puternice motivari pentru a accesa un credit atat in Romania, cat si in Republica Moldova. De altfel, Romania este pe primul lor in Uniunea Europeana in ceea ce priveste numarul persoanelor care locuiesc intr-o casa sau un apartament ce este proprietate personala. 96% dintre romani traiesc in propria lor locuinta, iar topul este completat de lituanieni si croati, cu putin peste 90%. In Republica Moldova lucrurile stau la fel ca in Romania in aceasta privinta, populatia fiind dornica de a detine locuinta.

Citeste si:
Va fi mai ușor sau mai greu să îți iei credit în perioada următoare?
Vrei să îți iei credit pentru...

Cu un puternic simt al proprietatii dat si de faptul ca nu exista o legislatie clara in ceea ce priveste pretul chiriilor sau drepturile chiriasilor, romanii si moldovenii prefera sa cumpere locuintele, iar pentru a le achizitiona acceseaza credite ipotecare. Acest tip de credit este printre cele mai cautate si la Est, dar si la Vest de Prut.

In ambele state se simte cresterea economica si „pofta” pentru achizitii se observa cu usurinta in numarul tot mai crescut de credite solicitate.

Sursa foto: Roman Samborskyi/ Shutterstock

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri