Cu o crestere de peste 17%, piata bunurilor de larg consum a inregistrat o performanta pozitiva la finalul celui de al patrulea trimestru al anului 2017, comparativ cu aceeasi perioada a anului anterior, potrivit studiului Temax realizat de GfK Romania. Care sunt cele mai cumparate produse de catre romani si care sunt cele la care vanzarile au scazut in trimestrul al patrulea al anului trecut?

Sectorul Telecom conduce vanzarile pe piata bunurilor de folosinta indelungata, in timp ce segmentul de electrocasnice mari a avut o evolutie constanta comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent. O contributie semnificativa pentru cresterea de peste 17% a valorii pietei bunurilor de larg consum a fost data de sectorul de telecom, cu o crestere de aproape 39%, urmata de electrocasnicele mici (14.5%) si segmentul de electronice (peste 8%), potrivit studiului Temax realizat de GfK Romania.

Bunuri de larg consum: care sunt cele mai cumparate produse?

Sectorul produselor electronice a continuat trendul ascendent. Televizoarele au contribuit semnificativ la aceasta evolutie, urmate de categoria de produsele audio, precum: boxele portabile si cele cu sistem de andocare, boxele si sistemele audio. In ansamblu, piata de electrocasnice mari a stagnat la finalul celui de-al patrulea trimestru al anului 2017. Categoriile emergente precum masinile de spalat vase si uscatoarele de rufe au inregistrat insa o crestere de doua cifre, potrivit studiului Temax realizat de GfK Romania. Categoria electrocasnicelor mici a incheiat anul 2017 cu o crestere de doua cifre. Categoria aparatelor electrice de gatit si cea de preparare a bauturilor calde au raportat cresteri semnificative.

GfK Romania, Temax, bunuri de larg consum, produse, smartphone, electrocasnice

Piata de smartphone-uri continua sa se indrepte catre dispozitivele mai performante. Produsele din clasele de pret medii si superioare, precum si cele cu diagonala de peste 5 inci au inregistrat cresteri semnificative. Categoria de accesorii inteligente de purtat se dezvolta, inregistrand o crestere de doua cifre pentru toate segmentele categoriei.

Citeste si:
Declin de 25% pentru piata bunurilor de folosita indelungata in T1
Declin de 25% pentru piata...

Sectorul produselor IT a inregistrat o evolutie pozitiva. Camerele web si cele de supraveghere au aratat evolutii importante, urmate de categoria de desktopuri, ca urmare a cresterii sub-segmentului produselor de tip mediabox si mediastick. Evolutia pozitiva a monitoarelor a avut o contributie importanta la rezultatul general al sectorului de IT, potrivit studiului Temax realizat de GfK Romania.

Bunuri de larg consum: care sunt produsele cu cele mai mici cresteri ale vanzarilor?

Pe segmentul produselor electronice, alaturi de casti, camerele video au inregistrat cea mai mica rata de crestere. Din sectorul electrocasnicelor mari, masinile de spalat rufe au inregistrat un usor declin. Congelatoarele pastreaza acelasi trend descendent si la finalul trimestrului patru. In segmentul telecom, o pierdere semnificativa a fost inregistrata la smartphone-urile cu diagaonala ecranului de sub 5 inci. De asemenea, telefoanele inteligente din clasele inferioare de pret au inregistrat o scadere de doua cifre.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Economie »



Citeste si