In primul trimestru al anului 2018, piata bunurilor de larg consum pentru acasa din Romania a inregistrat o crestere in valoare de 13% fata de aceeasi perioada a anului trecut, potrivit unui studiu realizat de GfK Romania. Spre deosebire de perioadele anterioare, volumele cumparate au reintrat pe o curba ascendenta (+7.4%). Familiile au mers mai des la cumparaturi si au lasat in medie sume mai mari la o vizita in magazin. Formatele moderne de comert (hipermarketuri, supermarketuri, magazine de tip discount, magazine moderne de proximitate) au ramas principalul canal prin care sunt facute cumparaturile. Atat volumele mai mari au stat in spatele cresterii pietei, cat si inflatia, care a ajuns la 3,8%, potrivit Eurostat.

Familiile cu copii sunt cele care si-au intensificat cel mai mult cheltuielile pentru bunuri de larg consum. Cresteri mari s-au inregistrat si in randul gospodariilor din localitatile mari, cu peste 150.000 de locuitori. Din punct de vedere al regiunilor, Banat-Crisana-Maramures si Oltenia au avut cele mai mari evolutii pe parcursul primului trimestru, potrivit studiului realizat de GfK Romania.

Formatele moderne de comert raman principalul canal in ceea ce priveste cumparaturile pentru acasa. In prezent, ele acopera 62% din vanzarile de bunuri de larg consum si se situeaza la acelasi nivel ca in primului trimestru din 2017. Toate canalele de comert modern (hipermarketuri, supermarketuri, magazine de tip discount, magazine moderne de proximitate) au inregistrat cresteri de doua cifre, potrivit studiului realizat de GfK Romania. Cea mai dinamica evolutie a fost obercata in zona comertului de proximitate, acestea reusind sa atraga aproape 400.000 de noi familii cumparatoare.

Categoria cu cea mai accelerata crestere in primul trimestru a fost cea de ingrijire personala, romanii cheltuind cu 17% mai mult pentru aceasta. Produsele alimentare (proaspete si ambalate) au avut, de asemenea, cresteri peste media pietei, datorate intensificarii consumului. Bauturile si produsele pentru ingrijirea locuintei au crescut intr-un ritm mai lent.

Cheltuielile medii pe familie au crescut cel mai mult pentru categorii precum oua, unt, cidru, bere cu arome sau produse de igiena orala (in special periute de dinti si apa de gura), in vreme ce au scazut pentru produse precum suc de rosii, conservanti alimentari sau batoane de susan, potrivit studiului realizat de GfK Romania.

Citeste si:
Problematica consumului de droguri, dezbatuta in scoli
Elevii de la mai multe scoli...

Bunuri de larg consum: Promotiile si marcile private nu mai inregistreaza cresteri

La nivelul intregii piete de bunuri de larg consum, ponderea produselor achizitionate la promotie a scazut usor comparativ cu primele 3 luni ale anului trecut. In prezent, 18% din vanzarile care ajung in consumul casnic sunt acoperite de promotii. A fost remarcata o evolutie pozitiva a acestora in magazinele de proximitate, in timp ce hipermarketurile, supermarketurile si magazinele de tip discount au vandut intr-o pondere mai mica produse aflate la promotie, potrivit studiului realizat de GfK Romania.

Marcile private cumuleaza aprope 16% din cheltuielile destinate consumului casnic si se situeaza aproximativ la acelasi nivel ca in primul trimestru din 2017. Marcile retailerilor si-au pierdut din importanta in categorii precum apa, vin, detergent de rufe sau produsele de ingrijire orala, in timp ce au castigat teren in snacks-uri, conserve, produse de hartie (servetele, prosoape de hartie, role de hartie etc.) sau mancare pentru animale, potrivit studiului realizat de GfK Romania


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Social »



Citeste si
CCC redeschide magazinul din VIVO! Cluj Napoca