Doar doi din zece antreprenori romani actioneaza pe piata europeana si doar unul din zece la nivel global. In schimb, 80% isi vand produsele si serviciile doar la nivel local, nici macar national, reiese dintr-o cercetare prezentata de presedintele Consiliului National pentru IMM-uri, Florin Jianu, in cadrul conferintei Fast Forward Business Summit, organizata in parteneriat cu EY Romania. Care ar trebui sa fie punctul de pornire pentru a imbunatati aceasta situatie?

“Din cercetarea noastra, la care participa anual 1.500 de firme mici si mijlocii, reiese ca doar 3 din 10 IMM-uri au site propriu. Cred ca de aici trebuie sa plecam, de la o politica nationala directionata spre o digitalizare in masa pe doua paliere - asupra antreprenorilor si digitalizarea institutiilor statului. Si cred ca in 2 ani de zile situatia va sta cu totul altfel”, a punctat Jianu.

Referitor la procentul redus de firme care indraznesc sa depaseasca granitele tarii, presedintele CNIPMMR a mentionat ca doar una din zece firme stie ca exista targuri si misiuni economice la care pot participa cu sprijinul statului. Totodata, el a amintit de cei 84 de atasati comerciali pe care Romania ii are peste tot in lume si de care majoritatea antreprenorilor nu stiu si care nu fac mai nimic pentru a ajuta companiile romanesti sa intre in contact cu parteneri externi.

Programul de internationalizare, deschis mult prea tarziu

De altfel, Florin Jianu a initiat, in calitate de ministru pentru Mediul de Afaceri, Programul de Internationalizare, prin care firmele pot beneficia de sprijin financiar pentru participarea la targuri si misiuni economice internationale. Programul, insa, a functionat doar in 2017, iar pentru 2018 este inca in curs procedura de selectie a beneficiarilor, ceea ce face ca perioada in care se poate beneficia de aceste fonduri ramane foarte redusa.

Anul acesta programul s-a deschis foarte tarziu, in septembrie. Poate tocmai pentru ca sa nu se aplice. Bugetul nu se reporteaza pe anul viitor. Acest program trebuie deschis la inceputul anului, pentru a da firmelor posibilitatea sa participe la cat mai multe evenimente de acest gen”, a mai spus Jianu.

Un alt impediment important in extinderea firmelor este reprezentat de lipsa de educatie, mai spune presedintele CNIPMMR. Potrivit acestuia, sase din zece antreprenori nu aloca nici o zi de educatie propriilor angajati.

Sursa foto: Mircea Dragos Photography

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri