Catalin Drula, deputat USR in Parlamentul Romaniei, sustine ca unul dintre efectele OUG 114/2018 (Ordonanta "lacomiei") este blocarea licitatiilor pe fonduri europene. Reprezentantii Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) sustine, insa, ca nu exista pericole pentru licitatii.

"Printre trasnaile pe care le contine deja celebra OUG 114/2018 (“OUG lacomiei”), una a trecut neobservata, dar cu efecte majore: blocarea licitatiilor pe fonduri europene. La art. 75 pct. 2 se introduce urmatoarea modificare: controlul inainte de publicare ("ex ante") al licitatiilor cu finantare europeana nu se mai face de organismul specializat ANAP (Agentia Nationala de Achizitii Publice), ci de catre autoritatile de management (AM-uri) ale programelor operationale (ex. Regional, Infrastructura Mare)", scrie Catalin Drula, pe Facebook.

"Controlul ex ante exercitat de ANAP potrivit prevederilor prezentei ordonante de urgenta se desfasoara la
solicitarea autoritatii contractante pe baza de liste de verificare si vizeaza verificarea conformitatii cu dispozitiile legale aplicabile din punctul de vedere al regularitatii si calitatii, cu exceptia contractelor sau acordurilor cu finantare europeana pentru care controlul ex ante se asigura de catre autoritatile de management", se arata in textul ordonantei.

Deputatul USR sustine, insa, ca autoritatile de management nu sunt pregatite. "Pentru ca li s-a pus in brate aceasta sarcina peste noapte, autoritatile de management sunt nepregatite. Nu au compartimente in organigrama, nu au personal dedicat acestei activitati si nu au norme pentru a aplica noile prevederi-surpriza. Rezultatul? Licitatiile pe fonduri europene sunt in prezente blocate si toata lumea prin ministere/AM-uri se da cap in cap incercand sa rezolve dandanaua aparuta in Monitorul Oficial din 28.12.2018", scrie Drula.

Astfel, potrivit deputatului, mai multe licitatii pe fonduri europene sunt blocate. "In aceasta situatie este autostrada Sibiu-Pitesti - lotul 4 Curtea de Arges-Tigveni. Licitatia pentru lotul 4 din autostrada Sibiu-Pitesti nu poate fi lansata pentru ca controlul ex ante nu poate fi efectuat ca urmare a adoptarii OUG-ului", explica Drula.

Purtatorul de cuvant al Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Alin Serbanescu, a declarat, pentru wall-street.ro, ca nu exista pericole pentru licitatii. "Eu ma indoiesc ca s-ar putea intampla acest lucru. Din perspectiva noastra, nu cred ca exista vreun pericol sa se blocheze vreo licitatie", a spus Serbanescu.

Sursa foto: Facebook Catalin Drula

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Anca Olteanu
Sunt redactor coordonator al publicației Retail.ro, parte din InternetCorp. Înainte am lucrat la site-urile Ziare.com și Wall-street.ro și la agenția de presă Mediafax, unde am fost reporter al departamentului Economic. Am absolvit Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării a Universității din București.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri