In anul 2018, Centrul European al Consumatorilor din Romania – ECC Romania – proiect cofinantat de Comisia Europeana si Guvernul Romaniei, care functioneaza ca directie a Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), incepand cu 1.01.2018 - a primit 2.707 solicitari, dupa cum urmeaza:

  • 2.430 solicitari primite direct de la consumatori romani si redirectionate de Comisariatele Judetene si Regionale pentru Protectia Consumatorilor
  • 277 solicitari primite de la consumatori rezidenti in alte state membre ale Uniunii Europene, la care se adauga Norvegia si Islanda, prin intermediul altor Centre din Retea.

ECC Romania, ca parte a Retelei Centrelor Europene ale Consumatorilor, care include 30 de centre din toate cele 28 de state membre ale UE, Islanda si Norvegia, are competenta numai in solutionarea pe cale amiabila a litigiilor transfrontaliere de consum, respectiv acele litigii ivite ca urmare a achizitionarii de catre un consumator rezident in Romania a unor produse/servicii defectuoase de la un comerciant cu sediul intr-un stat membru al UE, altul decat Romania, precum si acele litigii ivite ca urmare a achizitionarii de catre un consumator rezident intr-un alt stat membru al UE a unor produse/servicii defectuoase de la un comerciant cu sediul in Romania.

In anul 2018, sesizarile indreptate impotriva operatorilor de transport aerian (1.027 solicitari) si cele vizand comertul online (987 solicitari) au fost in top. Reclamatiile vizand drepturile pasagerilor in transportul aerian au fost legate, in principal, de intarzieri si anulari ale zborurilor si refuzul companiilor aeriene de a acorda calatorilor compensatiile stabilite prin legislatia europeana, dar si probleme cu bagajele, cazuri in care cel mai important aspect reclamat a fost modul de calcul al compensatiilor pentru pierderea, intarzierea sau deteriorarea bagajelor. In privinta comertului online, cei mai multi consumatori s-au plans de faptul ca produsele nu au fost livrate, au fost livrate cu intarziere ori partial, s-au livrat produse cu defecte sau care nu au fost comandate.

Alte probleme reclamate de consumatori au vizat domeniul garantiilor produselor (141 solicitari), servicii turistice (148 solicitari) si inchirierea autovehiculelor (103 solicitari).

Cele mai multe reclamatii primite de la consumatorii rezidenti in Romania au vizat comercianti din Ungaria, Marea Britanie, Germania, Franta, Spania, Irlanda si Italia. De cealalta parte, cele mai multe reclamatii ale unor consumatori din alte state membre impotriva comerciantilor din Romania au provenit din Bulgaria, Italia, Franta, Ungaria, Irlanda si Belgia.

In anul 2018, aproximativ 75% din cazurile solutionate pe cale amiabila au primit o rezolvare favorabila consumatorilor, iar prejudiciul total recuperat pentru cazurile inchise cu solutie obtinuta pe cale amiabila, favorabila consumatorilor a fost de 206.403 euro.

Clientii cu credite in franci...
Citeste si: Clientii cu credite in franci protesteaza in fata sediilor ANPC si BNR


Mai multe articole din sectiunea Economie »



Citeste si
O noua OUG ameninta afacerile si risca sa genereze cresterea somajului