Nielsen: Vânzările de produse în România au crescut cu aproape 40%. Vânzările de paste făinoase și de produse de igienă au explodat

Vânzările de bunuri de larg consum au crescut cu circa 40% în perioada 23 februarie – 15 martie 2020 față de aceeași perioadă a anului trecut, cele mai mari creșteri fiind înregistrate la produsele de îngrijire personală și la cele alimentare, potrivit unui studiu realizat de compania Nielsen.

„Creșterea totală în valoare a fost de 37,2%, dar macro-categoriile cu dinamica cea mai accentuată au fost produsele de îngrijire personală (+65,6%) și cele alimentare (+42%), în timp ce produsele pentru îngrijirea locuinței au crescut în total cu 23,4%. Această creștere a fost accentuată în mod special în ultima săptămână a intervalului (9-15 martie), echivalentă etapei a treia, de „pregătire a proviziilor”, când unele tipuri de produse au înregistrat creșteri spectaculoase de volume – cum ar fi conservele de pește (298%), săpunurile și produsele de igienă personală (466%) sau pastele făinoase (378%)”, se arată în comunicatul emis de Nielsen.

„Se naște un nou context de retail. Consumatorii care înainte erau ezitanți în a adopta cumpărăturile online, fie pentru că aveau rețineri în a adopta tehnologia fie pentru că preferau să aleagă personal produsele proaspete, au experimentat acum această modalitate de cumpărare și este puțin probabil că vor renunța la ea în viitor”, a declarat Ryan ZHOU, vicepreședinte FMCG în cadrul Nielsen.

Nielsen a identificat șase etape de consum odată cu apariția Coronavirusului la nivel mondial. În prima etapă, s-a observat un comportament proactiv îndreptat către creșterea imunității și starea generală de sănătate, ea fiind urmată de managementul reactiv al sănătății, când cumpărăturile de produse de protecție au explodat. A treia și a patra etapă sunt cele de acumulare de provizii și pregătirea pentru traiul în carantină, urmate de experiența reală a unei vieți pline de restricții. Ultima etapă va fi cea a reîntoarcerii la normal, la „noul normal”.

România a trecut prin primele 4 stagii de comportament și se află acum, la o lună de la declanșarea locală a pandemiei, deja în stagiul 5, cel al „vieții cu restricții”.

Citeste si:
Revenirea românilor în țară ar putea crește consumul de carne și...
Revenirea românilor în țară...

Nielsen este o companie globală de măsurare și analiză de date.

Sursa foto: Pixabay

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Economie »



Citește și
Studiu: Românii abandonează mărcile preferate pentru produse mai ieftine
Setari Cookie-uri