Serviciile de curierat preconizează majorări iminente ale preţurilor, pe fondul creşterii inflaţiei şi al scumpirilor la combustibili, gaze şi energie electrică, arată o analiză de piaţă realizată de Innoship, o companie de tehnologie care a dezvoltat o soluţie globală de management al livrărilor pentru magazinele online.

Potrivit raportului remis de companie, majorarea preţurilor serviciilor de curierat intervine în condiţiile în care mărfurile nealimentare s-au scumpit cu 9,33%, cele alimentare cu 8,84%, iar serviciile cu 6,08%, după cum arată datele Institutul Naţional de Statistică (INS).

Consultanţii consideră că piaţa de e-Commerce va traversa o perioadă de presiune sporită, în contextul creşterii preţurilor la serviciile conexe, iar lupta pentru păstrarea competitivităţii în mediul online va deveni şi mai intensă în cea de-a doua parte a anului 2022.

"În vreme ce unele companii de curierat iau în calcul să menţină la nivelul actual tarifele de livrare la puncte fixe, alţi curieri încă nu au luat o decizie în acest sens. Potrivit estimărilor Asociaţiei Române a Magazinelor Online (ARMO), sectorul e-commerce românesc a atins pragul de 6,2 miliarde de euro la finalul anului 2021, cu aproximativ 10% mai mult decât în 2020, când valoarea comerţului online a fost estimată la 5,6 miliarde de euro. Totuşi, creşterea a fost uşor sub previziunile iniţiale potrivit cărora s-ar fi aşteptat o creştere cu 15% şi vânzări online în valoare de 6,5 miliarde de euro la final de an.

Competiţia va deveni tot mai acerbă pe online. Potrivit ultimului raport Eurostat publicat în ianuarie 2022, 88% dintre români au utilizat internetul cel puţin o dată în 2021, în creştere de la 85% cât era procentul înregistrat în 2020", se arată în analiza Innoship.

Pe acest fond, se preconizează că retailerii online pot avea un avantaj competitiv prin implementarea unei strategii de livrare bazată pe mai mulţi curieri cu ajutorul unei soluţii de automatizare a managementului livrărilor. De asemenea, un proces de livrare rapid şi flexibilitatea multiplelor opţiuni de livrare oferite la check-out vor încuraja decizia de achiziţie online, crescând vânzările.

Statisticile arată că 44% dintre utilizatorii de Internet au făcut cel puţin o achiziţie online în 2021, procentul fiind cu 1% mai mic decât în 2020, dar numărul cumpărătorilor online a crescut, atât timp cât şi baza de internauţi s-a majorat.

Analiza Innoship relevă faptul că experienţa de cumpărare va face diferenţa în piaţă, în timp ce magazinele online competitive sunt cele care au reuşit să investească în tehnologii care îmbunătăţesc percepţia clienţilor şi răspund nevoilor lor dinamice.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri