Cererea de energie va creşte în România cu 10% până în 2030 şi acelaşi lucru se va întâmpla, în mare parte, în toată regiunea, pe măsură ce preţurile revin la normalitate, a declarat Georgios Stassis, CEO Public Power Corporation (PPC).

"Sectorul energetic este un sector în creştere. În România, din calculele noastre, până în 2030, vedem o creştere de 10% a cererii. Acelaşi lucru se va întâmpla în mare în toată regiunea. Ieşim dintr-o criză energetică majoră, care a dus la o scădere a cererii. Preţul energiei a crescut, ceea ce a dus la reducerea cererii. Dar, odată ce preţurile energiei revin la normalitate, cererea va începe să crească din nou. Pe de altă parte, avem eficienţa energetică şi noile tehnologii din acest domeniu, dar şi electrificarea care vine din alte sectoare. Să luăm exemplul maşinilor. Crearea sectorului vehiculelor electrice aduce tot mai multă cerere în sistem. Aşadar, există forţe diferite pe piaţă. Una este scăderea consumului, care cred că, revenind la normalitate, se va opri. A doua este eficienţa energetică. Iar a treia este electrificarea din alte sectoare, care va duce la o cerere mai mare. Per total, conform calculelor noastre, consumul va începe să crească şi va exista loc pentru o creştere semnificativă", a spus Stassis, citat de Agerpres.

El a subliniat că intrarea companiei în România reprezintă o poziţionare foarte importantă pentru PPC, datorită caracterului regional, care este inevitabil, având în vedere modul în care vor evolua pieţele europene.

Stassis a adăugat că masa critică şi dimensiunea sunt importante pentru a supravieţui în viitor şi că, în opinia sa, în Europa de sud-est nu există mulţi jucători majori, iar venirea PPC în România, compania fiind prezentă şi în alte state din regiune, creează sinergii în ceea ce priveşte tradingul de energie prin interconectare.

"Am vorbit de multe ori despre coridorul energetic Grecia-Bulgaria-România şi intenţionăm să îl folosim la potenţial maxim. Acesta va fi un câştig pentru ambele ţări, pentru că atât Grecia, cât şi România, vor avea avantaje în crearea de sinergii. De exemplu, într-o zi în care vântul bate mai tare aici faţă de Grecia, unde energia solară este mai puternică. Această complementaritate între cele două ţări poate crea oportunităţi de tranzacţionare care vor aduce valoare adăugată atât în Grecia, cât şi în România. Asta este ceea ce avem în minte. Aceasta este viziunea noastră strategică, de aceea vrem să investim semnificativ în România. În concluzie, lucrăm pentru creşterea competitivităţii atât a Greciei, cât şi a României, dar şi a regiunii în general faţă de restul Europei. Aceasta este poziţia strategică pe care o avem în vedere", a punctat Stassi.

Întrebat dacă crede că PPC poate produce energie cu preţuri mai mici, el a răspuns că acesta este efortul întregului sector.

"Ne concentrăm cu toţii asupra tranziţiei energetice, deoarece nu este doar ecologică, ci şi mai ieftină. Aceasta a fost una dintre lecţiile crizei energetice. Dacă am fi avut mult mai multe surse de energie regenerabilă, am fi avut şi o mai mare securitate energetică, dar şi costuri mai mici. Fiecare MW/h nou de energie eoliană şi solară este cu mult mai ieftin decât orice MW termic. Pe de altă parte, avem nevoie şi de energia termică, dar rolul acesteia se schimbă; se îndreaptă doar spre flexibilitate, acoperind costurile de echilibrare. Astfel, regenerabilele vor deveni resursa energetică de bază. Ştiu că pare un oximoron, dar ne vom orienta în principal către energie regenerabilă, în timp ce dezavantajele surselor regenerabile vor fi acoperite de energia termică. Bineînţeles, cea mai mare parte va fi reprezentată de gaz, dar vor apărea şi noi tehnologii, cum ar fi bateriile şi hidrogenul", a precizat CEO-ul PPC.

Sursa foto: Facebook / e-distribuție

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri