Idea Bank, fosta RIB, vrea sa ajunga in top 10 banci in 2-3 ani, prin crestere organica si achizitii

Idea Bank, fosta Romanian International Bank (RIB), cumparata de polonezii de la Getin Holding, la finele anului 2013, vrea sa intre in Top 10 in urmatorii 2-3 ani, in special prin crestere organica,dar si prin achizitii de banci sau alte companii.

"Vom creste in special organic, dar si prin achizitii. Am cautat nu numai in Romania, dar si in unele tari vecine, insa nu poti construi o strategie bazata numai pe achizitii, trebuie sa crestem organic, sa fim mai buni decat competitia pentru ca pornim mici si vrem sa crestem, sa luam cota de piata de la alte banci", a declarat miercuri Piotr Kaczmarek, CEO Getin Holding, in conferinta de lansare a noii banci, arata Mediafax.

El a aratat ca o banca straina nu trebuie sa fie pe o piata pe pozitia 30 sau 40, pentru ca nu are rost. "Sa ajungem in top 10 in 2-3 ani este un lucru fezabil. A fost un moment potrivit sa intram pe piata romaneasca, cand alte banci au probleme cu portofoliile, noi venim cu produse proaspete. Iar Romania este una dintre cele mai mari tari din UE, dar cu o rata a populatiei bancarizate foarte scazuta, acestea sunt avantajele si potentialul pietei, pe care o consideram stabila si predictibila", a spus Piotr Kaczmarek.

Ideea Bank vine cu un nou concept pe piata romaneasca, vizand in special clientii persoane fizice si IMM-urile, mai ales firmele mici. "Vrem sa fim in Romania pe termen lung, aceasta este strategia noastra", a mentionat Piotr Kaczmarek. Banca a recrutat in ultimul an circa 100 de angajati de la alte banci si institutii financiare, din vechiul personal plecand circa 15 persoane.

Institutia de credit are 35 de sucursale, dintre care cinci au fost complet schimbate, cu un nou concept. "Strategia Idea Bank este de a se dezvolta prin canale alternative, in special electronice, nu atat prin extinderea retelei teritoriale, pentru ca trebuie sa fim cat mai eficienti", a afirmat Ana Elena Cernat, vicepresedinte executiv Idea Bank.

Citeste si:
”E vorba de a transmite un mesaj” - importanța tranzacției BT –...
”E vorba de a transmite un...

Idea Bank, sucursale in Oradea, Arad si Sibiu

La randul sau, Stephen James Orlesky, CEO Idea Bank, spune ca 35 de sucursale nu sunt suficiente pentru ca banca sa ajunga in top 10.
"Ne uitam la zonele unde ne putem deschide sucursale pentru a ne sustine prezenta teritoriala si cresterea. Avem in vedere Oradea, Arad, Sibiu, unde nu avem prezenta, face parte din strategia noastra"”, a punctat Stephen James Orlesky, care are cetatenie romana.

In ceea ce priveste alte achizitii, presedintele bancii a afirmat ca exista “cateva discutii interesante pe masa” in acest moment, fara a da mai multe detalii. Ulterior, Kaczmarek a precizat ca cel mai probabil in acest an nu va mai exista vreo achizitie, intrucat este necesar ca banca nou creata sa se stabilizeze intai pe piata si sa atraga increderea clientilor, insa nu a explus astfel de tranzactii in anii viitori, fara a se limita la banci.

El a exprimat sustinerea grupului polonez pentru dezvoltarea bancii din Romania, prin furnizarea capitalului necesar in urmatorii trei ani, indiferent de sumele vizate, inclusiv pentru achizitii. "Suntem pregatiti pentru crestere, intelegem care sunt activele necesare pentru a ajunge in top 10-15 si suntem pregatiti sa venim cu capital. Daca gasim o oportunitate de investitii in alta banca sau companie, suntem pregatiti sa furnizam capitalul necesar pentru dezvoltare", a spus Piotr Kaczmarek.

Banca a atras prin depozite, din mai anul trecut pana in luna februarie a acestui an, circa 100 milioane euro si se asteapta la crestere in continuare. Totodata, activele ar urma sa urce de la 600 milioane euro in prezent la circa 900 milioane euro pana la finalul anului urmator, potrivit lui Kaczmarek.

Citeste si:
Idea Bank a promovat in functii executive doi manageri romani
Idea Bank a promovat in...

Sursa foto: Strategie, Shutterstock.com
Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »



Setari Cookie-uri