Cosmin Vladimirescu, General Manager al MasterCard Romania, a raspuns provocarii wall-street.ro de a trasa, la un exercitiu de imaginatie, caracteristicile bancii viitorului. Aflati mai jos pe ce tehnologii bancare pariaza seful MasterCard si ce metode de plata vor domina piata in urmatorii 5 ani.

"Cred ca bancile se vor adapta cerintelor consumatorului modern si vom asista la o transformare semnificativa a modului de interactiune dintre client si banca. In primul rand, ma astept la o migrare puternica dinspre zona de operatiuni bancare asistate, unde interactiunea client-banca este intermediata de personalul bancii) inspre zona de self-service (in cazul carora, clientul isi efectueaza singur operatiunile dorite). In al doilea rand, viteza si mobilitatea devin trasaturi generice ale consumatorului modern, si va fi interesant de vazut modul in care bancile se vor adapta acestei tendinte. Cred ca mediul digital reprezinta solutia optima, avand potentialul de a intampina aceste nevoi prin solutii moderne, precum plati domestice realizate in timp real sau transferuri de bani P2P simplificate", a spus Cosmin Vladimirescu.

El puncteaza ca deja asistam la primele semne ale adaptarii pietei, la nivel global, unde apar banci create exclusiv pentru utilizatorii de dispozitive mobile, axate pe eficientizarea produselor si solutiilor bancare furnizate clientului, exclusiv in mediul digital.

"Este cert ca serviciile financiare se vor modifica semnificativ pe fondul aparitiei gigantilor de tehnologie in ecosistemul financiar si care vor fi atragatoare pentru un anumit segment de consumatori, interesat cu predilectie de anumite operatiuni sau servicii financiare – un studiu realizat de YouGov in 2015 arata ca jumatate dintre consumatori se asteapta sa utilizeze cel putin un serviciu financiar furnizat de companii din zona de IT. Cred ca bancile vor fi tot mai competitive si tot mai interesate de a raspunde la aceste cerinte ale consumatorilor, pentru ca, intampinand si solutionand aceste nevoi, pot da o noua dimensiune relatiei cu clientii si pot genera incredere din partea acestora", a adaugat seful MasterCard Romania.

Ce tehnologii il vor intampina pe client in unitatile bancare

Vladimirescu pariaza ca tehnologia biometrica isi va face loc tot mai mult in peisajul serviciilor financiare, in contextul in care beneficiile de securitate ale autentificarilor prin functionalitati biometrice sunt considerabile si incep sa prezinte tot mai mult interes pentru consumatori.

El subliniaza faptul ca Mastercard utilizeaza astfel de metode cu succes inca din 2012, in unele piete, iar feedback-ul consumatorilor la nivel de eficienta si siguranta la utilizare a fost unul foarte pozitiv. "Sunt de parere ca autentificarile biometrice ar putea simplifica procesul de identificare al clientului si de autorizare al operatiunilor bancare".

Pe de alta parte, managerul MasterCard crede ca unitatile bancare vor ramane la fel de importante ca si pana acum, insa vom asista la o ajustare a modului de interactiune cu consumatorii.

Potrivit unei cercetari realizate de Wells Fargo, exponentii generatiei millenials viziteaza marginal mai putin unitatile bancare prin comparatie cu generatiile anterioare, insa utilizeaza mult mai des aplicatiile de internet & mobile banking.

Mi-ar placea sa vad o implicare a bancilor in zona de customer service personalizat. Totodata, ma astept sa vad din ce in ce mai multe dezvoltari in zona de terminale self-service in unitatile bancare.

Platile contactless vor domina piata in 5 ani

"Cred ca tehnologia contactless a deschis semnificativ orizontul metodelor de plata si va fi explorata din ce in ce mai mult, in urmatorii ani. Aceasta tehnologie are toate premisele de a deveni preferata consumatorilor, dat fiind ca prezinta avantaje in materie de siguranta si viteza, precum si permite o experienta la plata superioara, prin comparatie cu platile in numerar", mai spune Vladimirescu.

Cred ca in maximum cinci ani vom avea piete majore la nivel european in care platile contactless vor depasi platile in numerar.

"Ramane de vazut in ce zone se va dezvolta aceasta tehnologie cel mai eficient in continuare, in functie de formele si canalele preferate de consumatori. Este cert, insa, ca diversificarea paletei de produse si servicii financiare furnizate clientului va fi esentiala pentru viitorul ecosistemului metodelor de plata, iar tehnologia contactless are un rol important de jucat in anii urmatori", conchide Cosmin Vladimirescu, amintind ca MasterCard a introdus tehnologia contactless pe tot mai multe obiecte uzuale - de la telefonul mobil, la accesorii wearable, la masina de spalat sau frigider.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri