BCR incepe o campanie ampla de educatie financiara prin lansarea de Centre de Dialog Financiar si a unei forte de consultanti

BCR lanseaza o campanie ampla de educatie financiara prin care va oferi consultanta gratuita romanilor, nu doar clienti ai bancii, care isi doresc sa invete cum sa-si construiasca un plan financiar pe termen lung si un jurnal financiar de sustinere a obiectivelor personale. Consilierea se va realiza in cadrul unor Centre de Dialog Financiar, atasate sucursalelor concept din marile orase, dar si la sediul firmelor care isi doresc educarea angajatilor.

Dana Demetrian, vicepresedinte al BCR, a mentionat, in cadrul evenimentului de inaugurare a Centrului de Dialog Financiar de pe bulevardul Nicolae Balcescu 27-33, ca banca isi doreste sa dezvolte acest concept nou de sucursale in toate orasele mari.

De asemenea, banca a realizat pana acum traininguri pentru 250 de angajati, care au fost pregatiti sa explice consumatorilor cum sa isi faca un plan financiar. Forta de experti in educatie financiara va oferi consultanta si la sediul companiilor, incepand cu firmele care deja colaboreaza cu banca pe zona corporate.

In general, pentru un training in cadrul unei companii, specialistii BCR vor oferi consultanta pentru grupuri de pana la 20 de persoane.

Astfel, functionarii bancari pregatiti in acest sens vor petrece cel putin o ora pe saptamana, in afara orelor de functionare a sucursalei, sa abordeze si sa consilieze toti romanii interesati de educatia financiara, fara ca acestia sa vorbeasca despre produsele sau serviciile bancii. Practic, spun reprezentantii bancii, acesti traineri in educatie financiara nu se vor prezenta ca angajati ai bancii, ci vor fi doar experti financiari care vor incerca sa explice de ce este nevoie ca fiecare roman sa realizeze un jurnal financiar si cum acest demers il poate ajuta sa cheltuiasca mai eficient si sa economiseasca mai mult.

Citeste si:
O bancă din România lansează cardul de credit 100% online
BCR lansează cardul de credit...

"In trecut, bancile intelegeau educatia financiara prin faptul ca explicau produsele financiare pe care le vindeau, dar nu a functionat asa. Trebuie sa ne uitam la educatia financiara primara", a subliniat si Valentin Popovici, directorul de Trezorerie al BCR.

Romanii si educatia financiara: de la cine se asteapta sa invete

Potrivit unui studiu realizat de BCR impreuna cu Unlock, fundamentele culturale ale romanilor, bazate pe neincredere, criticism si frica de a gresi, influenteaza si modul in care inteleg educatia financiara. Totusi, maturizarea care a avut loc la nivelul societatii, accelerata si de parcurgerea unei crize financiare, in care s-a facut trecerea de la o cultura de tip "copil" la o mentalitate de "adult tanar", a creat un teren propice pentru ca romanii sa acapareze mult mai repede elemente de educatie financiara.

Romanii au devenit mai independenti si simt o mai mare responsabilitate pentru propria bunastare, trecand astfel de la o mentalitate in care altcineva era responsabil pentru bunastarea lor la o mentalitate in care trebuie sa actioneze pe cont propriu, fara sa mai astepte sa vina cineva sa ii salveze.

In acest context, studiul BCR indica faptul ca deja vorbim de un procent de 42% dintre adulti care isi fac o planificare detaliata a bugetului, iar 58% isi fac o planificare generala, in minte, astfel incat sa isi dea seama daca se vor ajunge cu banii de la un salariu la altul. Totusi, romanii inca au probleme in a-si planifica finantele personale pe termen lung si in stabilirea unei viziuni ca sursa de stabilitate.

Citeste si:
Manualele de educație financiară, lansate în format digital
Manualele de educație...

Cei mai multi (75%) inteleg prin educatie financiara faptul de a nu imprumuta bani decat daca sunt siguri ca ii pot da inapoi, iar 66% inteleg sa nu cheltuieasca mai mult decat castiga si sa isi prioritizeze cheltuielile. O pondere mai mica (59%) este reprezentata de cei care definesc educatia financiara prin stiinta de a investi banii sau sa invete cum sa foloseasca banii pentru a putea economisi (58%).

Potrivit asteptarilor, bancile si in egala masura specialistii financiari ar trebui sa livreze educatie financiara (cumulat - 42% dintre respondenti), in timp ce scoala este identificata de numai 18%, iar familia de 13%.

Ce le lipseste romanilor pentru a-si gestiona mai bine banii

  • Nu au exercitiul planificarii pe termen lung si al grijii pentru sine
  • Nu stiu sa-si faca o strategie financiara si nu sunt disciplinati
  • Se gandesc ca sunt prea saraci pentru a putea economisi sau investi
  • Nu stiu cui sa ceara sfaturi financiare si in cine sa aiba incredere
  • Nu au in jurul lor suficiente povesti de succes bazate pe planificare financiara inteleapta
  • Nu au experienta antreprenoriala, adica exercitiul planificarii bugetare centrata pe crestere si dezvoltare


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »



Setari Cookie-uri