ING Group apasa pedala de acceleratie in directia digitalizarii si a transformarii echipelor in stilul de lucru "agile", in contextul in care bancile din grup se confrunta cu provocari tot mai mari, care tin atat de mediul financiar cu dobanzi scazute si crestere economica limitata, cat si de reglementarile excesive. Totusi, in multe piete europene banca reuseste sa creasca puternic in mod organic, Germania fiind exemplul de manual in ecosistemul ING, avand in vedere ca in doar 15 ani ING DiBa a urcat pe locul 3 in piata, desi este o banca 100% online.

"Lumea se schimba mult mai repede decat am anticipat. De aceea, in octombrie am decis ca trebuie sa ne acceleram strategia. Clientii isi petrec tot mai mult timpul in lumea virtuala, in ecosisteme precum Facebook sau Amazon, si aici isi vor face tranzactiile. ING vrea sa creeze un astfel de ecosistem", a declarat Ralph Hamers, CEO ING Group, la o vizita in Romania, cu ocazia roadshow-ului global de prezentare a strategiei.

De altfel, ecosistemul digital al ING prinde coerenta, clienti din toate tarile ajungand sa acceseze acelasi sistem de online banking. "Companiile de tehnologie ne-au demonstrat ca, indiferent de tara, clientii nu cauta o experienta locala. Uber este acelasi peste tot, Airbnb, la fel", a mentionat managerul ING.

In Germania, ING DiBa a introdus legitimarea video

Germania nu este doar o piata in care in 15 ani grupul a castigat o cota de piata importanta, ajungand pe locul 3, dar este si o piata in care grupul olandez a putut sa duca digitalizarea la un alt nivel. Fiind o banca exclusiv online si mobile, DiBa permite acum clientilor sa isi deschida un cont din fata calculatorului, in contextul legitimarii prin canale video. Pana la acest proiect pilot, circa 500.000 de clienti aveau nevoie anual sa faca o vizita la oficiul postal pentru ca banca sa faca prima identificare a clientului (vezi video).

WebID Solutions GmbH: Online-Identifikation einfach und sicher, bestätigt vom Bundesministerium der Finanzen (BMF) from Thomas Fuerst on Vimeo.

Citeste si:
Uber: România pe locul 12 în topul rating-ului utilizatorilor
Uber: România pe locul 12 în...

Hamers spune ca, in mod surprinzator, rata de frauda s-a injumatatit prin acest sistem. ING DiBa are peste 8 milioane de clienti.

In Romania, pe de alta parte, cu un model de business care include atat o prezenta digitala agresiva, cat si un numar de sucursale, grupul olandez a reusit sa isi dubleze cota de piata in 3-4 ani, organic, fara sa apeleze la achizitii de portofolii.

"De ce sa platesc un pret pentru a creste neorganic, cumparand poate ceva cu probleme si oricum cu o mostenire pe care trebuie sa o integrez. Procesul presupune costuri si resurse mari. De ce sa o facem cand putem sa ne concentram mai bine pe cresterea organica", a subliniat Hamers, precizand totodata ca, deocamdata, consolidarea sectorului bancar in Europa nu accelereaza in principal din cauza cerintelor de capital.

Insa, achizitii vor mai aparea, in special in pietele ineficiente, cu probleme structurale.

Citeste si:
Noile reglementari ale serviciilor de ridesharing au intrat in vigoare
Noile reglementari din legea...

Sucursalele se transforma: focusul se muta pe consultanta

Digitalizarea va duce la o reorientare a sucursalelor traditionale, care vor scadea activitatile tranzactionale (acestea se vor muta in online si mobile), dar vor oferi tot mai mult servicii de consultanta pentru clienti. Noua realitate din banking este insotita insa si de ajustari in ceea ce priveste forta de munca.

Grupul ING a anuntat in octombrie ca vrea sa concedieze 7.000 de angajat, in special in Belgia si Olanda, dar va investi in schimb in platformele digitale, urmand astfel sa faca economii de 900 milioane de euro anual, pana in 2021.

Romania, insa, nu va fi prea afectata. Din contra, de la ultima vizita a lui Hamers in Romania, in 2014, banca locala a angajat 600 de oameni, incluzand cei peste 250 de angajati din centrul regional de dezvoltare software, aflat in Bucuresti, centru care isi propune sa dubleze acest numar in urmatorii ani.

Hamers a mai spus in cadrul intalnirii cu presa locala ca grupul a investit mult in programe de leadership, pentru a pregati angajatii din fiecare tara sa devina "agile", dar nu a precizat sumele cheltuite in aceasta directie nici la nivelul grupului, nici in Romania.

Citeste si:
Cum iti ia Uber 200 de dolari in 8 minute - Video
Uber a lansat cursele cu...


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »



Citește și
Cum încearcă ING să convingă fermierul român să își pună ferma "pe calculator"
Setari Cookie-uri