Platforma SAL-Fin a ASF a anuntat solutionarea pe cale amiabila a primelor doua litigii dintre asigurati si asiguratori

Platforma de solutionare alternativa a litigiilor in domeniul financiar non-bancar (SAL-Fin), lansata de Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) acum sase luni, a anuntat joi solutionarea pe cale amiabila a primelor doua litigii intre asigurati si asiguratori.

In luna iulie, ASF a lansat oficial o entitate de Solutionare Alternativa a Litigiilor (SAL-Fin) in domeniul financiar non-bancar, o platforma prin care consumatorii pot sa ajunga la intelegeri in afara instantelor de judecata cu firmele de asigurari sau cu fondurile de pensii, in caz de litigii, conform News.ro.

Aceasta lansarea a avut loc in contextul in care relatiile dintre consumatori si firmele de asigurari au devenit tot mai tensionate in ultimul an, pe fondul majorarii puternice a tarifelor RCA si a cresterii numarului de petitii inainte de clientii nemultumiti de intarzieri in plata daunelor. Primul litigiu solutionat a avut ca obiect nemultumirea unui asigurat cu privire la despagubirea acordata de asigurator intr-un dosar de dauna auto, potrivit SAL-Fin.

”Al doilea dosar a vizat solicitarea unui consumator privind plata unei penalitati de catre societatea de asigurare, aferenta instrumentarii dosarului de dauna pentru avarierea partiala a autovehiculului”, se arata in comunicat. Litigiile au fost solutionate in 29 de zile si, respectiv, 51 de zile, de la data la care SAL-Fin a primit dosarul complet al reclamatiei si a fost desemnat conciliatorul. Procedura aleasa a fost cea de impunere a unei solutii, iar derularea concilierilor a fost facuta in prezenta partilor.

”Hotararile date de conciliatori nu au fost atacate in termenul legal de 15 zile calendaristice de la data comunicarii, prin urmare se constituie de drept cu titlu executoriu”, se arata in comunicat. Consumatorii au acces gratuit la serviciile SAL-Fin, in scris direct la sediul SAL-Fin, prin posta sau mijloace electronice de comunicare. Ei trebuie insa sa faca dovada ca au incercat in prealabil sa solutioneze litigiul direct cu asiguratorul.

Citeste si:
ASF Italia îndeamnă la reglementarea criptomonedelor
ASF Italia îndeamnă la...

In cazul in care pentru solutionarea litigiului sunt necesare expertize tehnice, traduceri legalizate si apostilate sau alte probe, costul acestora este suportat de partea din litigiu care le solicita. Solutionarea litigiilor este realizata de catre unul dintre conciliatorii independenti inscrisi in Registrul Conciliatorilor. Acesta este constituit din persoane fizice cu pregatire atat in domeniul pietelor financiare non-bancare, cat si al solutionarii litigiilor pe cai alternative.

Entitatile supravegheate si controlate de catre ASF sunt obligate sa informeze consumatorii cu privire la dreptul acestora de a apela la solutionarea alternativa a litigiilor si nu pot refuza solutionarea litigiului prin intermediul SAL-Fin, in cazul in care consumatorul si-a exprimat aceasta optiune. Dintre pietele supravegheate de ASF, cele mai mari probleme sunt, in prezent, pe piata asigurarilor, in special pe pe segmentul RCA.

Sursa foto: Shutterstock
Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »



Setari Cookie-uri