Angajatii de la ghiseele bancilor, in 90% din cazurile in care nu au o explicatie, spun ca normele Bancii Nationale nu le permit sa faca anumite lucruri, desi nu este adevarat. In acest context, bancile din Romania trebuie sa isi asume, din ce in ce mai mult, specializarea continua a angajatilor, a declarat Mugur Isarescu, guvernatorul Bancii Nationale.

"Spunem mereu ca bancile sunt unitati autonome, care urmaresc profitul, si lumea intelege ca e un minister al bancilor, ministru e guvernatorul, toti aia sunt subordonati si trebuie sa asculte. Noi dam normele. Nu este in avantajul bancilor comerciale un asemenea comportament, dar el se repeta. La ghiseu, in 90% din cazuri, cam asa cand nu au o explicatie, din ignoranta, necunoastere, nerespectarea regulilor, spun ca nu ii lasa BNR, sau ii obliga BNR, depinde cum le convine", a afirmat Isarescu, citat de Agerpres.

Angajatii bancilor trebuie sa vorbeasca pe intelesul oamenilor

Potrivit sefului BNR, o economie de piata nu poate functiona fara intermediere financiara iar reprezentantii bancilor trebuie sa explice acest lucru, sa vorbeasca pe intelesul oamenilor despre cat este de important sistemul bancar.

"Voltaire a chemat odata copiii si acestia l-au rugat sa spuna o poveste cu banditi. Voltaire a inceput asa: 'A fost odata un bancher'. Pare sa fie o gluma sinistra pentru bancheri, dar asa sunt. Bancile trebuie sa fie intelese corect de catre societate pentru ca intr-o economie de piata, dumneavoastra (bancherii n.r.) ar trebui sa repetati de cate ori aveti ocazia, nu avem alt mecanism de transfer al economisirilor catre investitii, nu poate sa functioneze o economie de piata fara sistem de intermediere financiara. Este vital. Si Lenin cand a schimbat sistemul a spus: ocupati bancile, averile si posta. Nu e de gluma aici. Vorbim despre datoria dumneavoastra de a vorbi pe intelesul oamenilor despre cat de important este sistemul bancar", a subliniat guvernatorul.

De asemenea, acesta a precizat ca bancile au numeroase proceduri corecte care, insa, nu tin seama de perceptia clientilor.

"Bineinteles ca nu putem sa facem reglementari interne pe placul clientilor, dar sa tinem cont ce inteleg clientii cred ca pe zi ce trece devine tot mai necesar. Multe proceduri nu au avut in vedere ce se va intelege in spatiul public, dincolo de usa bancii", a mai aratat Isarescu.

El a mentionat, in context, ca acest fapt a dat sentimentul ca sistemul bancar este o casta iar ideea s-a amplificat.

Vicepresedintele Parlamentului European, nemultumit de bancile din Romania

"Cred ca ar trebui sa reanalizam procedurile bancare si din aceasta perspectiva. Eu am fost coleg de facultate, il cunosc de peste 50 de ani, cu vicepresedintele Parlamentului European, Ioan Mircea Pascu. A avut o experienta cu o banca din Romania la care avea conturile de 20 de ani. A sunat pe mai multi si a ajuns la concluzia ca bancile din tara noastra nu se ingrijesc de clienti. Nu au niciun fel de consideratie pentru clienti. A fost expresia lui cea mai blanda din ce mi-a fost dat sa aud. Cand esti in fata unor asemenea aprecieri deloc pozitive este imposibil sa nu te intrebi ce spune, oare, omul obisnuit despre modul in care lucreaza bancile cu clientii. 'Mi-a spus ca nu pot sa fac cutare pentru ca sunt normele Bancii Nationale'. Ce norme? E dureros ca dupa atatia ani omul de la ghiseu, cand nu-i convine ceva, spune ca e Banca Nationala. Sunt normele voastre, ale bancilor comerciale. Cica, da, dar noi putem sa gasim o solutie. Adica noi, nu Banca Nationala", a mai spus Mugur Isarescu.

Potrivit acestuia, toate autoritatile de reglementare atrag tot mai des atentia ca esecurile din politica de conformitate au ca sursa si reducerea treptata din ultimii ani a bugetelor de training la nivelul societatilor financiare, de credit.

"In consecinta, si bancile din Romania trebuie sa isi asume, din ce in ce mai mult, specializarea continua a angajatilor si mentinerea unei conduite adecvate a acestora”, a punctat Guvernatorul BNR.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri